Media społecznościowe to miejsce najgorętszych dyskusji o bankach i oszczędzaniu

Internauci chętnie dyskutują w sieci o oszczędnościach. W I kwartale tego roku w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 90 proc. wszystkich wzmianek o bankach – wynika z badania IMM. Klienci radzą, czasami dają gotowe rozwiązania. Może być to wskazówką dla banków do prowadzenia aktywnej komunikacji z klientami właśnie w social mediach – przekonuje Karolina Masalska, ekspertka IMM.

Dzięki danym z modułu analitycznego IMM wskazaliśmy grupę banków, które są najbliżej klienta, najczęściej odpowiadają na ich pytania i reagują na różne sygnały sprzedażowe, które pojawiają się w social mediach. Wyłoniliśmy 10 banków, które mają największą liczby publikacji we wszystkich mediach. Liderem zestawienia jest PKO Bank Polski, na temat którego ukazało się 29 proc. wszystkich wzmianek na temat badanych banków – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.

Ponad 14 proc. publikacji dotyczyło mBanku, ok. 12 proc. – Banku Zachodniego WBK. Na temat Banku Pekao SA ukazało się blisko 9 proc. wszystkich publikacji, niewiele mniej o Alior Banku (7 proc.), Banku Ochrony Środowiska (ok. 7 proc.) oraz Getin Noble Banku (ok. 6 proc. ). Czołową dziesiątkę zamykają ING Bank Śląski, Raiffeisen Polbank (po 5,7 proc.) oraz Deutsche Bank (5,3 proc.).

W badanym okresie 90 proc. informacji, które pojawiły się na temat banków, opublikowano właśnie w mediach społecznościowych. To świadczy o tym, że te kanały cały czas zyskują na znaczeniu. Z jednej strony pokazuje to, że dyskusje na temat oszczędności budzą wiele emocji wśród internautów, a z drugiej strony jest wskazówką dla banków do budowania relacji z klientem właśnie poprzez social media – ocenia ekspertka IMM.

Banki z czołówki zestawienia są aktywne na swoim fanpage’ach. W ten sposób prowadzą regularną korespondencję z klientami i są w stanie szybko reagować na ich zapytania, wątpliwości czy problemy.

Większość opinii znalazła się na Facebooku (66 proc,), Twitterze (20 proc.) oraz pod komentarzami na portalu onet.pl (5 proc.). To także miejsca, gdzie toczą się najgorętsze dyskusje. Wzmianki w mediach tradycyjnych stanowiły jedynie niewielki wycinek. Tylko 6 proc. wszystkich przekazów znalazło się w prasie, jeszcze mniej w radiu i telewizji (odpowiednio 2 i 1 proc.).

Branża bankowa z racji tego, że korzystamy z niej na co dzień, jest również narażona na różnego rodzaju komentarze nacechowane emocjonalnie. Z danych z modułu analitycznego IMM dowiadujemy się, że najwięcej pozytywnych komentarzy pojawiło się na temat lidera zestawienia, czyli PKO Banku Polskiego. Stosunek wzmianek pozytywnych do negatywnych wyniósł 84 do 16 proc. – wskazuje Masalska.

Dobry wizerunek w sieci ma także BZ WBK, gdzie liczba pozytywnych komentarzy do negatywnych wyniosła 91 do 9 proc. Również mBank zanotował więcej korzystnych opinii (60 do 40 proc.).

Łącznie wybrane banki wzbudziły w sieci ponad 2,3 mln interakcji, w tym polubień, udostępnień oraz komentarzy. Liderem jest PKO Bank Polski, który wywołał ich ponad 700 tys. i wyprzedził pod tym względem Bank Pekao (390 tys. aktywności) oraz BZ WBK (blisko 240 tys.).

Najwięcej pytań od klientów dotyczy szybkości, z jaką mogą otworzyć konto w banku, dokonać przelewu, chcą wiedzieć, czy wiąże się np. to z jakimiś dodatkowymi formalnościami. Najczęściej narzekamy na to, że banki ukrywają przed nami jakieś informacje bądź dodatkowe opłaty – wyjaśnia Masalska.

W ostatnich miesiącach istotnym tematem był również program „Rodzina 500 plus”.

Zestawienie banków wygląda nieco inaczej, kiedy pod uwagę weźmiemy dane z admonitu IMM, czyli narzędzia, służącego do analizy wydatków reklamowych danej marki oraz jej konkurencji w prasie, radiu i telewizji. Wedle zestawienia reklamodawców najwięcej pieniędzy na emisję reklam przeznaczył PKO Bank Polski, ponad 24,5 mln zł, co przełożyło się również na liczbę publikacji we wszystkich źródłach przekazu – mówi Masalska.

Niewiele mniej na emisję reklam wydał ING Bank Śląski (24,3 mln zł), jednak nie przełożyło się to na wysoką liczbę publikacji w mediach (9 tys. przy 45 tys. PKO BP), podobnie jak w przypadku Millenium Banku (15 mln przeznaczonych na emisję reklam przy 8 tys. publikacji).

Previous Dobrze płatne i ciekawe oferty pracy czekają na kobiety w branży nowych technologii
Next Poznaj innowacyjny Program Ochrony dla przedsiębiorców

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Europejski rynek energii czeka szereg zmian. Dzięki nim będzie bardziej odporny na kryzysy

– Dla Polski największym wyzwaniem jest w tej chwili rozwój sieci, który nadąża za rewolucją energetyczną w postaci szybkiego rozwoju fotowoltaiki, energetyki słonecznej, wiatrowej i mniejszych magazynów – mówi prezeska zarządu Forum Energii, dr Joanna

Wiadomości 0 Comments

Odszkodowania komunikacyjne – recepta na uzyskanie rekompensaty za całą szkodę. Rozmowa z Radcą Prawnym Michałem Gruchaczem

Uzyskanie odszkodowania komunikacyjnego wydaje Ci się trudne? Szukasz informacji na ten temat, ale wciąż masz wrażenie, że wszystkie procedury są dla Ciebie zbyt skomplikowane? Twoje wątpliwości rozwieje lektura wywiadu z

Wiadomości 0 Comments

Ceny konsumenckie będą w tym roku rosły trochę szybciej niż w poprzednim

Ceny w Polsce wzrosną w tym roku średnio o 2,1 proc., wynika z najnowszego raportu o inflacji przygotowanego przez Narodowy Bank Polski. To umiarkowany wynik. Jeszcze w listopadzie sądzono, że tegoroczna inflacja sięgnie 2,3 proc. Najbardziej podrożeje

Wiadomości 1Comments

Czy warto założyć lokal typu fast food?

Dla lokali gastronomicznych ogromne znaczenie ma dobre położenie oraz atrakcyjne ceny i rozbudowane menu. Czy warto zakładać działalność gospodarczą, która proponuje jedzenie typu fast food? W całej Europie znaleźć można

Wiadomości 0 Comments

Poliuretanowe warstwy ochronne w motoryzacji

Motoryzacja: Poliuretanowe warstwy ochronne w trakcie ich aplikowania łączą się z powierzchnią ładunkową pojazdu (zobacz: izosolux.pl). Warstwa jest nanoszona pod ciśnieniem dzięki temu każde miejsce jest tam bardzo dobrze, szczelnie

Wiadomości 0 Comments

Rośnie liczba mieszkań przeznaczanych na krótkoterminowy wynajem

Przybywa apartamentów przeznaczanych na wynajem – zarówno prywatnych mieszkań, jak i pokojów w condohotelach. Krótkoterminowe wynajmowanie lokali turystom pod pewnymi warunkami może być opłacalne nawet dla osób, które mają tylko jedną nieruchomość lub

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź