Motywacja płacowa czy pozapłacowa – co wybrać?

Motywacja płacowa czy pozapłacowa – co wybrać?

Jak zdobyć najlepszych pracowników, czym ich przy sobie zatrzymać i w jaki sposób zachęcić ich do pracy – te kwestie spędzają sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Niektórym wydaje się, że wystarczy wysoka wypłata, a personel będzie zadowolony, ale to nieprawda. Oczywiście pieniądze są ważne i nie należy o tym zapominać, ale to nie jedyna rzecz, która ma dla pracowników znaczenie, i o tym też należy pamiętać. Jeśli przedsiębiorcy zależy, aby współpraca układała się pomyślnie, a zespół był zaangażowany w rozwój firmy, powinien koniecznie zadbać zarówno o motywację płacową, jak i pozapłacową.

Na czym polega motywacja pozapłacowa?

Motywacja pozapłacowa to ogół korzyści – innych niż finansowe – z jakimi wiąże się praca w danej firmie. Zapewniają je przede wszystkim stabilizacja, bezpieczeństwo, możliwości rozwoju oraz przyjazna atmosfera i komfortowe warunki w miejscu pracy. Najłatwiej zadbać o to ostatnie – można to zrobić wprowadzając w struktury firmy elementy filozofii wellness. W dużym skrócie oznacza to implementację w biurach ergonomicznych rozwiązań zapewniających pracownikom niezbędne wygody w trakcie wykonywania obowiązków (funkcjonalne meble, strefy relaksu itp.) i wdrażanie praktyk, pozwalających na wzmocnienie relacji między pracownikami oraz więzi łączących pracowników z kierownictwem firmy (wyjazdy integracyjne, darmowe szkolenia, opieka medyczna itd.). Taka motywacja pracowników nie wymaga większego wysiłku ze strony pracodawcy ani nie wiąże się z wysokimi kosztami, za to przynosi znakomite efekty.

Więcej dowiesz się na: wellbeingpolska.pl

Czy taka motywacja pracowników naprawdę jest skuteczna?

O tym, jak skuteczna jest motywacja pozapłacowa może poświadczyć każdy przedsiębiorca, który zdecydował się na wprowadzenie jej do polityki gratyfikacyjnej swojej firmy. Dzięki takim narzędziom możliwe jest utrzymywanie zaangażowania pracowników na stałym, wysokim poziomie, co przekłada się na niezmiennie wysoką produktywność firmy – korzyści są więc wymierne i łatwo je oszacować. Stąd pewność, że taka motywacja pracowników jest znacznie bardziej efektywna niż jakiekolwiek gratyfikacje finansowe, a dodatkowo może zagwarantować coś, czego nie kupią żadne pieniądze: lojalność.

 

Previous Jak wybrać odzież roboczą na lato w sklepie BHP?
Next Przeprowadzka kurierem za granicę

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Delegowanie pracowników może przestać być opłacalne dla polskich pracodawców

Zmiany w przepisach o delegowaniu pracowników proponowane przez Komisję Europejską, choć z założenia mają poprawić warunki pracy takich osób, w praktyce mogą sprawić, że ich miejsca pracy będą zagrożone. Wysyłanie pracowników za granicę stanie się

Wiadomości 1Comments

Inwestowanie dla początkujących

Osoby zainteresowane inwestowaniem mają wiele możliwości: poza tradycyjną giełdą, mogą zdecydować się na handlowanie walutami na giełdzie Forex. Od czego rozpocząć swoją przygodę z Forex? Niemal każdy zainteresowany handlowaniem walutami

Wiadomości 0 Comments

Ponad 500 mln zł na sfinansowanie budowy ok. 3 tys. tanich mieszkań czynszowych

Do końca września towarzystwa budownictwa społecznego, spółki gminne i spółdzielnie mieszkaniowe mogą składać wnioski o kredyty na budowę tanich mieszkań czynszowych. To druga edycja programu, w której na inwestorów czeka ponad 540 mln

Wiadomości 0 Comments

Rekordowe wyniki na rynku gruntów inwestycyjnych. Transakcje przekroczyły 5 mld zł

Wartość transakcji na rynku gruntów inwestycyjnych w ubiegłym roku przekroczyła 5 mld zł, co było najlepszym wynikiem od 2006 roku. Największe zakupy gruntów dotyczyły segmentu mieszkaniowego. Zainteresowaniem inwestorów cieszyły się przede

Ile trzeba zainwestować w punkt wielousługowy?

Wielu pracowników ucieka z dużych korporacji, rezygnuje z etatowej pracy i planuje otwarcie własnej działalności gospodarczej. Najczęściej wybór pada na punkt usługowy, ponieważ gwarantuje przyzwoite zyski i bardzo niskie ryzyko.

Wiadomości 0 Comments

Zmieniają się oczekiwania użytkowników telefonii komórkowej

W ciągu ostatnich 20 lat telefonia diametralnie się zmieniła. Telefon jest teraz naszym oknem na świat, centrum zarządzania życiem, a samo wykonywanie połączeń tylko dodatkiem – przekonuje Adam Sawicki, prezes

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź