Na czym polega monitoring pojazdów flotowych?

Na czym polega monitoring pojazdów flotowych?

Systemy lokalizacyjne stają się już standardem w świecie biznesu. W tym wybitnie konkurencyjnym środowisku jest to ceniony sposób na optymalizację działania pracowników terenowych i procesów logistycznych. Nie każdy przedsiębiorca wie jednak, że system GPS może przydać się nawet w małych firmach, posiadających jeden lub kilka pojazdów. W jaki sposób działa taka usługa i jakie niesie korzyści?

Czym jest monitoring floty?

Monitoring pojazdów flotowych polega na lokalizowaniu wszystkich aut w firmie za pomocą nadajników GPS. Informacje o ich położeniu przesyłane są na platformę internetową, z której poziomu można zarządzać lokalizatorami i analizować dane. Dostęp do informacji o pojazdach jest też możliwy poprzez aplikację na telefonie lub tablecie.

Zarządzanie flotą pojazdów jest szczególnie przydatne dla podmiotów posiadających działy handlowe i dystrybucyjne, a także dla firm transportowych, komunalnych i usługowych. W wielu firmach koszt utrzymania floty to jeden z największych wydatków – celem systemu GPS jest ograniczenie tych kosztów i lepsze zarządzanie swoim taborem.

Jakie plusy mają lokalizatory GPS w firmie?

Celem monitoringu GPS ma być przede wszystkim optymalizacja kosztów firmy. Dzięki lokalizatorom GPS możliwa jest kontrola zachowań kierowców, zmierzająca do ograniczenia kosztów eksploatacji i zwiększenia bezpieczeństwa.  Wszystkie przejazdy pracowników zapisywane są na mapach cyfrowych – za ich pomocą dostępne jest przejrzenie prędkości, wysokości obrotów i spalania na każdym z odcinków. Dostęp do tras archiwalnych ma miejsce nawet do 12 miesięcy wstecz.

Co więcej, nadajniki GPS pozwalają na wgląd w działania terenowe firmy. Dzięki informacjom o położeniu aut dostawczych czy handlowych możliwe jest ocenienie postępów pracy bez konieczności dzwonienia do pracownika. Z łatwością sprawdzimy też, ile czasu zajmują mu postoje i po jakiej trasie się przemieszcza – dowiemy się również, w jaki sposób kierował pojazdem.

System monitoringu umożliwia łatwe wyznaczanie obszarów pracy kierowcy, po których przekroczeniu wysyłane zostaje powiadomienie. Dodatkowe udogodnienia, takie jak alerty ruchu, przekroczenia prędkości i długiego postoju to świetny sposób na zyskanie dodatkowej kontroli nad flotą.

Dzięki modułom GPS z łatwością wydzielany jest również czas używania pojazdu do celów prywatnych. Wystarczy, że pracownik skorzysta z dedykowanej aplikacji mobilnej i zaznaczy, że w danym momencie przemieszcza się na swój koszt. Co więcej, pracodawca posiadając szczegółowe informacje o przejazdach, może z łatwością prowadzić elektroniczną ewidencję przebiegu pojazdów i odliczać 100% VAT od kosztów eksploatacji aut.

Czy Twoja firma potrzebuje monitoringu GPS?

Przedsiębiorcy posiadający jedno lub kilka samochodów służbowych często niechętnie podchodzą do pomysłu ich monitorowania. Postrzeganie lokalizatorów GPS jako dodatkowy wydatek zmienia się jednak po poznaniu zalet systemu. Dzięki zaawansowanym raportom i stałej kontroli z poziomu aplikacji mobilnej możliwe jest zaoszczędzenie dużej ilości czasu i paliwa, a także ograniczenie zużycia samych aut. Co więcej, samochody wyposażone w moduły GPS są o wiele bezpieczniejsze w przypadku próby kradzieży. Również klienci firmy mogą skorzystać na tym rozwiązaniu – dla przykładu, jeśli Twoja firma zajmuje się rozwożeniem towarów lub transportem osób, z pomocą monitoringu GPS z łatwością wygenerujesz odpowiedni widget, informujący o położeniu każdego samochodu. Systemy telematyczne stają się coraz popularniejsze nie tylko ze względu na modę – one po prostu działają.

Previous Jaki lokalizator GPS do samochodu wybrać?
Next Procedowana ustawa o wyrobach medycznych wprowadza wielomilionowe kary za drobne błędy formalne

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Makro Cash and Carry – marka dla przedsiębiorców

Korzystać z oferty firm zajmujących się handlem hurtowym mogą inne przedsiębiorstwa, które zakupione w większych ilościach, lecz niższych cenach towary następnie odsprzedają. Jednak nie tylko takie jednostki detaliczne korzystają z

Co piąty hodowca to przedstawiciel młodego pokolenia

Większa otwartość na zmiany, korzystanie z nowych technologii i rozwiązań sprawdzonych na świecie, chęć ciągłego dokształcania się – te cechy charakteryzują młodych hodowców trzody i bydła, stanowiących dziś ponad 20-proc. grupę. Znaczna ich

Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci ważne w każdej firmi

Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli

Płace w sektorze IT nadal rosną. Programista zawodem przyszłości

Zapotrzebowanie na specjalistów IT stale rośnie i to w tempie szybszym niż przybywa kadr. Pracodawcy muszą więc zmierzyć się nie tylko z niedoborem pracowników, który szacowany jest na ok. 50 tys. osób, lecz także

Czy warto wynajmować biuro dla jednoosobowej działalności gospodarczej?

Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej to odpowiedzialna decyzja, która wiąże się z poważnymi decyzjami. Prowadząc własną firmę, można uświadomić sobie ile pracy oraz energii należy włożyć w to, aby była ona

Polskie start-upy mogą być bardziej innowacyjne

Tylko co czwarty start-up współpracuje z naukowcami, a w co szóstym założycielem jest osoba zaangażowana w pracę naukową – wynika z opracowania „Polskie start-upy. Raport 2015”. Eksperci przekonują, że współpraca nauki i biznesu jest warunkiem

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź