Na czym polega spotkanie coachingowe?
Obecnie wiele nowoczesnych korporacji korzysta z technik coachingowych, aby mobilizować pracowników do właściwej pracy z klientami. Na czym polega na dość młoda i niedawno wprowadzona metoda działania?
Coaching czyli prostymi słowami mówiąc trenowanie lub doskonalenie. Jest to jeden ze sposobów mobilizowania podwładnych oraz szkolenia i poprawiania umiejętności. Metoda ta zakłada pomoc i przyjacielskie podejście do zatrudnionego oraz wspieranie i pomoc w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Celem coacha (czyli trenera) jest pokazywanie nowych rozwiązań i dróg do sukcesu oraz próba powiększania doświadczenia i doskonalenia jakości pracy. Oprócz tego spotkania mają charakter rozwojowy, pozwalają rozwinąć ukryte umiejętności oraz ich pielęgnowanie.
Można zatem powiedzieć, że coaching ma na celu dobro pracownika, jego samopoczucie, poziom samorealizacji, motywację. Oddziałuje na wszystkie sfery życia zawodowego. Trener natomiast traktowany powinien być jako przyjaciel, dobry pomocnik służbowy kształtujący charakter, poskramiający złe cechy i uwypuklający dobre.
Przede wszystkim należy pamiętać, że w dużej mierze to na trenerze ciąży odpowiedzialność za wyniki całej grupy, nad którą trzyma pieczę.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Czym jest trening relokacyjny?
Nie od dziś wiadomo, że wykwalifikowani i wykształceni pracownicy przysparzają firmie mnóstwo dobrego. Warto zatem inwestować w nowe umiejętności i wysyłać zatrudnionych na przydatne i ciekawe kursy. Jedną z opcji
Dlaczego pracownicy muszą odbywać szkolenia?
Każda korporacja, która poszukuje nowych pracowników pragnie, aby posiadali dobre wykształcenie, doświadczenie oraz pełne kwalifikacje do wykonywania zawodu. Niewątpliwe pomocne w karierze zawodowej są szkolenia. Czy pracodawcy powinni je organizować?
Szkolenie pilota samolotów rejsowych kosztuje nawet 250 tys. zł
W ciągu kilku nadchodzących dekad technologie najprawdopodobniej zastąpią pilotów, ale jak na razie ta profesja ma dobrą passę w związku z dynamicznym rozwojem rynku lotniczego. Piloci mogą liczyć na ciekawą pracę i dobre
Czy e-learning jest dobry dla pracowników?
W ostatnich latach miał miejsce ogromy rozwój praktyk szkoleniowych. Istnieje mnóstwo ciekawych i skutecznych metod na przekazywanie materiału i nowych sprawności. Wśród nich znajduje się e-learning, który ułatwia procedurę szkolenia
Co zrobić, gdy klient mówi „nie mam czasu rozmawiać”?
„Nie mam czasu” – czy to zdanie wypowiadane przez klientów doprowadza cię codziennie do rozpaczy? Dowiedz się, jak sobie z tym radzić. Jeśli jesteś sprzedawcą, chcesz poprawić swoje wyniki i
Wystąpienia publiczne – jak opanować stres?
Umiejętność publicznego przemawiania jest niezwykle pożądana na rynku pracy. Wystąpienia wiążą się jednak ze stresem, który nie zawsze działa mobilizująco – świadomość tego, że jest się narażonym na ocenę, potrafi

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post