Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały potencjał event marketingu? O czym pamiętać i na jakie aspekty zwracać szczególną uwagę?

Dobrze zorganizowane wydarzenie na długo pozostaje w pamięci jego uczestników. Eventy są dziś bardzo cennym elementem strategii marketingowej wielu wiodących na świecie firm. Wystarczy choćby wspomnieć o takich markach jak Apple czy Red Bull, które z powodzeniem wykorzystują event marketing do realizacji swoich celów – mówi pracownik firmy salerezerwacje.pl.

Event marketing może przynieść szereg długofalowych korzyści. Ułatwia zbudowanie wizerunku marki, służy integracji, zacieśnia więzi pomiędzy firmą a jej klientami. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie eventu jako narzędzia promocji – w postaci konferencji czy szkolenia. W trosce o satysfakcję uczestników wydarzenia przywiązują wagę do nawet najmniejszych szczegółów – rozplanowania prelekcji, zadbania o catering, wyznaczenia terminu, doboru gadżetów promocyjnych czy też wyboru miejsca szkolenia.

Event marketing pomaga w budowaniu relacji

To pierwsza rzecz, o której powinieneś pamiętać, decydując się na wykorzystanie tego narzędzia w swojej strategii marketingowej. Pierwsza i najważniejsza, bo we współczesnym biznesie relacje liczą się najbardziej. Organizowanie różnego rodzaju wydarzeń umożliwia bezpośredni kontakt z otoczeniem i bliższe poznanie interesującej Cię grupy osób. To idealna okazja do tego, by zacząć budować długotrwałe relacje z ludźmi, na których Ci zależy i bez których Twój biznes nie miałby racji bytu. Poprzez organizację eventu dajesz możliwość bliższego poznania nie tylko Twojej marki i oferowanych przez nią produktów czy usług, ale przede wszystkim: Ciebie.

Dzięki event marketingowi możesz też kreować swój wizerunek jako osoby eksperckiej, odpowiedzialnej, a przede wszystkim przyjaznej, co przekłada się na wiele późniejszych efektów, również tych finansowych. Pamiętaj: nie chodzi jedynie o zbudowanie dobrych relacji. O te relacje trzeba dbać nieprzerwanie i cały czas je pielęgnować, czemu event marketing jak najbardziej służy.

Pokaż się od jak najlepszej strony

Organizacja szkoleń

W event marketingu kluczowy jest nie tylko pomysł, ale też profesjonalna organizacja wydarzenia, w pełni odpowiadającego potrzebom uczestników i zapadającego w ich pamięci na długo. Na organizację prestiżowego eventu składa się szereg niezwykle istotnych czynników, spośród których należy z pewnością wymienić:

  • wynajem sal konferencyjnych,
  • catering,
  • odpowiednie nagłośnienie,
  • wysyłkę zaproszeń,
  • ułożenie scenariusza.

W przypadku szkoleń i konferencji niezwykle ważny jest też dobór odpowiednich prelegentów, a także zapraszanie na wydarzenia kluczowych klientów czy partnerów.

Sala szkoleniowa – wizytówka twojej firmy

To, jak firma wypadnie w oczach klientów i partnerów, w dużej mierze zależy od organizacji technicznej eventu. Warto więc postawić na specjalne sale szkoleniowe, pozwalające na profesjonalną organizację, dostosowaną do specyfiki danego spotkania biznesowego.

Kluczowym elementem w organizacji spotkania biznesowego jest przede wszystkim umiejętny wybór miejsca. O jego atrakcyjności decyduje szereg niezwykle istotnych czynników. Liczy się zatem pojemność sali, jej wyposażenie czy usytuowanie w kontekście odległości od centrum i różnego rodzaju węzłów komunikacyjnych. Organizatorzy eventów coraz częściej zwracają uwagę na dodatkowe udogodnienia takie jak: klimatyzacja, catering czy nawet miejsca noclegowe. Oferowane przez nas sale szkoleniowe i konferencyjne można dobierać nie tylko pod względem interesującej nas lokalizacji, ale także w kontekście wspomnianych powyżej udogodnień. Dzięki temu proces wyboru sali jest zdecydowanie krótszy i wygodniejszy – mówi pracownik firmy salerezerwacje.pl.

Event marketing to nowoczesna forma promocji, która nie tylko wspiera sprzedaż, ale przede wszystkim buduje trwałe i bezpośrednie relacje. Tego rodzaju narzędzie marketingowe może być wykorzystywane w wielu obszarach. Niezwykle popularne i  zarazem skuteczne są konferencje tematyczne, akcje edukacyjne i imprezy firmowe. Aby event marketing mógł spełniać swoją rolę, trzeba go jednak rozumieć – a przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego, że nie jest działaniem jednorazowym.

Previous Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?
Next Sprzedaż rozwiązań chmurowych powyżej oczekiwań największych globalnych dostawców

Może to Ci się spodoba

Szkolenia 0 Comments

Czy e-learning jest dobry dla pracowników?

W ostatnich latach miał miejsce ogromy rozwój praktyk szkoleniowych. Istnieje mnóstwo ciekawych i skutecznych metod na przekazywanie materiału i nowych sprawności. Wśród nich znajduje się e-learning, który ułatwia procedurę szkolenia

Szkolenia 0 Comments

Dlaczego szkolenia BHP są tak ważne?

Zadaniem każdej firmy jest zorganizowanie podstawowego szkolenia BHP dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Okazuje się, że jednak nie każdy przełożony dba o właściwie przeprowadzenie kursu. Czy szkolenie

Zarządzanie 0 Comments

Dlaczego warto zainteresować się szkoleniami z zakresu ochrony środowiska?

W ostatnich latach coraz bardziej widoczny jest wzrost świadomości w kwestii ochrony środowiska. Takie zagadnienia jak prawo ochrony środowiska oraz zrównoważona gospodarka odpadami to niewątpliwie tematy jakimi interesuje się coraz

Szkolenia 1Comments

Dlaczego pracownicy muszą odbywać szkolenia?

Każda korporacja, która poszukuje nowych pracowników pragnie, aby posiadali dobre wykształcenie, doświadczenie oraz pełne kwalifikacje do wykonywania zawodu. Niewątpliwe pomocne w karierze zawodowej są szkolenia. Czy pracodawcy powinni je organizować?

Zarządzanie 1Comments

Czy atmosfera działa na podwładnych?

Analizy organizowane od dawna wskazują, że dla podwładnych pierwszorzędne znaczenie ma dobra atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie ma dla personelu tak dużego znaczenia jak zdrowe relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dlaczego

Zarządzanie 0 Comments

Newsy Kobiety wciąż w mniejszości wśród kadry zarządzającej

Kobiety nauczyły się już przebijać szklane sufity, ale teraz często muszą się mierzyć ze zjawiskiem określanym jako szklany klif, kiedy są narażone na zbytnią krytykę i muszą udowadniać, że zasłużyły na awans. – Kobiety

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź