Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały potencjał event marketingu? O czym pamiętać i na jakie aspekty zwracać szczególną uwagę?

Dobrze zorganizowane wydarzenie na długo pozostaje w pamięci jego uczestników. Eventy są dziś bardzo cennym elementem strategii marketingowej wielu wiodących na świecie firm. Wystarczy choćby wspomnieć o takich markach jak Apple czy Red Bull, które z powodzeniem wykorzystują event marketing do realizacji swoich celów – mówi pracownik firmy salerezerwacje.pl.

Event marketing może przynieść szereg długofalowych korzyści. Ułatwia zbudowanie wizerunku marki, służy integracji, zacieśnia więzi pomiędzy firmą a jej klientami. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie eventu jako narzędzia promocji – w postaci konferencji czy szkolenia. W trosce o satysfakcję uczestników wydarzenia przywiązują wagę do nawet najmniejszych szczegółów – rozplanowania prelekcji, zadbania o catering, wyznaczenia terminu, doboru gadżetów promocyjnych czy też wyboru miejsca szkolenia.

Event marketing pomaga w budowaniu relacji

To pierwsza rzecz, o której powinieneś pamiętać, decydując się na wykorzystanie tego narzędzia w swojej strategii marketingowej. Pierwsza i najważniejsza, bo we współczesnym biznesie relacje liczą się najbardziej. Organizowanie różnego rodzaju wydarzeń umożliwia bezpośredni kontakt z otoczeniem i bliższe poznanie interesującej Cię grupy osób. To idealna okazja do tego, by zacząć budować długotrwałe relacje z ludźmi, na których Ci zależy i bez których Twój biznes nie miałby racji bytu. Poprzez organizację eventu dajesz możliwość bliższego poznania nie tylko Twojej marki i oferowanych przez nią produktów czy usług, ale przede wszystkim: Ciebie.

Dzięki event marketingowi możesz też kreować swój wizerunek jako osoby eksperckiej, odpowiedzialnej, a przede wszystkim przyjaznej, co przekłada się na wiele późniejszych efektów, również tych finansowych. Pamiętaj: nie chodzi jedynie o zbudowanie dobrych relacji. O te relacje trzeba dbać nieprzerwanie i cały czas je pielęgnować, czemu event marketing jak najbardziej służy.

Pokaż się od jak najlepszej strony

Organizacja szkoleń

W event marketingu kluczowy jest nie tylko pomysł, ale też profesjonalna organizacja wydarzenia, w pełni odpowiadającego potrzebom uczestników i zapadającego w ich pamięci na długo. Na organizację prestiżowego eventu składa się szereg niezwykle istotnych czynników, spośród których należy z pewnością wymienić:

  • wynajem sal konferencyjnych,
  • catering,
  • odpowiednie nagłośnienie,
  • wysyłkę zaproszeń,
  • ułożenie scenariusza.

W przypadku szkoleń i konferencji niezwykle ważny jest też dobór odpowiednich prelegentów, a także zapraszanie na wydarzenia kluczowych klientów czy partnerów.

Sala szkoleniowa – wizytówka twojej firmy

To, jak firma wypadnie w oczach klientów i partnerów, w dużej mierze zależy od organizacji technicznej eventu. Warto więc postawić na specjalne sale szkoleniowe, pozwalające na profesjonalną organizację, dostosowaną do specyfiki danego spotkania biznesowego.

Kluczowym elementem w organizacji spotkania biznesowego jest przede wszystkim umiejętny wybór miejsca. O jego atrakcyjności decyduje szereg niezwykle istotnych czynników. Liczy się zatem pojemność sali, jej wyposażenie czy usytuowanie w kontekście odległości od centrum i różnego rodzaju węzłów komunikacyjnych. Organizatorzy eventów coraz częściej zwracają uwagę na dodatkowe udogodnienia takie jak: klimatyzacja, catering czy nawet miejsca noclegowe. Oferowane przez nas sale szkoleniowe i konferencyjne można dobierać nie tylko pod względem interesującej nas lokalizacji, ale także w kontekście wspomnianych powyżej udogodnień. Dzięki temu proces wyboru sali jest zdecydowanie krótszy i wygodniejszy – mówi pracownik firmy salerezerwacje.pl.

Event marketing to nowoczesna forma promocji, która nie tylko wspiera sprzedaż, ale przede wszystkim buduje trwałe i bezpośrednie relacje. Tego rodzaju narzędzie marketingowe może być wykorzystywane w wielu obszarach. Niezwykle popularne i  zarazem skuteczne są konferencje tematyczne, akcje edukacyjne i imprezy firmowe. Aby event marketing mógł spełniać swoją rolę, trzeba go jednak rozumieć – a przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego, że nie jest działaniem jednorazowym.

Previous Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?
Next Sprzedaż rozwiązań chmurowych powyżej oczekiwań największych globalnych dostawców

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 0 Comments

Jaką specjalność wybrać na zarządzaniu?

Chcesz studiować zarządzanie? Pamiętaj, zanim zdecydujesz się na konkretną uczelnię, dokładnie przejrzyj oferowane przez nią specjalności. To w końcu w dużej mierze, dzięki ich wyborowi, ukierunkowujesz swoje przyszłe życie zawodowe.

Zarządzanie 2 komentarze

Odpowiednia komunikacja z rynkiem podnosi wycenę przedsiębiorstwa o 20-30 proc.

Postrzeganie spółki przez inwestorów w dużej mierze uzależnione jest od sposobu jej komunikacji z rynkiem. Duża liczba dostępnych tekstów i analiz na temat danego przedsiębiorstwa może podnieść jej wartość nawet o 20-30 proc. – pokazują

Personel 0 Comments

Pracodawcy inwestują w biura, by ściągnąć pracowników z pracy zdalnej

Po zniesieniu wszystkich ograniczeń pandemicznych zdalnie lub hybrydowo wciąż pracuje 28 proc. Polaków. Elastyczność w tym zakresie jest dla pracowników ważnym benefitem, ale pracodawcy starają się zachęcić ich do powrotu do biur. – Aby

Etykieta w biznesie 0 Comments

Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?

Spotkania, eventy, konferencje, prelekcje i prezentacje – coraz liczniejsze grono przedstawicieli mediów traktuje dziś obecność na tego typu wydarzeniach przede wszystkim jako przykry obowiązek i stratę cennego czasu. Czy jest

Zarządzanie 0 Comments

Polscy producenci wytwarzają coraz lepsze jakościowo wina mogące konkurować na europejskim rynku

Jeszcze dekadę temu w Polsce działało 26 producentów wina. Obecnie jest ich już ponad 200, łączna powierzchnia upraw przekroczyła 330 hektarów, a produkcja wina – 5,2 tys. hektolitrów. Polskie wino cenione

Zarządzanie 0 Comments

Pandemia zwiększyła potrzebę robotyzacji w polskich firmach

Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami. – Można zacząć od wdrożenia jednego czy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź