Pieczątka księgowej – najpopularniejsze wzory, które ułatwiają pracę
W każdym przedsiębiorstwie przygotowywane są dokumenty, które muszą być sprawdzone, podpisane i odpowiednio zarchiwizowane. Dobrym sposobem na przyspieszenie prac prowadzonych w dziale księgowości jest wykorzystanie pieczątki. Na stemplu można umieścić dowolne informacje i dzięki temu zautomatyzować sygnowanie dokumentów. Sprawdź, jakie wzory pieczątek przydadzą się w księgowości.
Pieczątka – atrybut każdej księgowej
Choć za brak stempla nie grożą przedsiębiorcom kary finansowe, to jednak bardzo często decydują się oni na wyrobienie pieczątek ze względu na ich praktyczny wymiar. Pieczątki znacząco przyspieszają pracę i usprawniają procedury formalne. Oto najpopularniejsze wzory, które są powszechnie używane przez osoby prowadzące firmową dokumentację.
1. Pieczątka „Wpłynęło dnia”
To pieczątka bardzo praktyczna w trakcie porządkowania przychodzącej korespondencji. Stempel z napisem: „Wpłynęło dnia” to datownik, na którym poza tekstem znajduje się miejsce na zamieszczenie daty, co umożliwia szybkie opisanie dokumentów, faktur, listów itp.

2. Pieczątka potwierdzająca zgodność z oryginałem
Stempel z napisem „Potwierdzam zgodność z oryginałem” to również datownik. Sprawdza się w firmach, w których dokumenty takie jak faktury, rachunki, umowy itp. ulegają duplikacji. Przybicie odpowiedniego stempla, a następnie odręczny podpis dają pewność, że dokument nie został sfałszowany.

3. Pieczątka dekretacyjna
To stempel pełniący szczególną funkcję. Dekretacja polega na oznaczeniu dokumentów regulowanych prawnie. Zgodnie z przepisami każdy dokument księgowy powinien zostać sprawdzony, zatwierdzony i podpisany. Pieczątka dekretacyjna (tabelaryczna) pozwala nanieść określony wzór na dokument i dzięki temu przyspieszyć prace. Na stemplu mogą się znaleźć: data dekretacji, jej kod, dane osoby dekretującej, nr zamówienia, rejestru, czy informacja: „Sprawdzono pod kątem merytorycznym”.

4. Pieczątka imienna
Jeśli w dziale księgowym firmy pracuje więcej niż jedna osoba, warto dla poszczególnych pracowników wyrobić pieczątkę imienną. Posłuży ona do znakowania dokumentów sprawdzanych, czy wystawianych przez konkretne osoby. Tego typu stempel zawiera zazwyczaj imię i nazwisko osoby stemplującej oraz nazwę zajmowanego przez nią stanowiska.

5. Pieczątka datownik
Może zawierać samą datę lub być opatrzona dodatkową informacją. Stawiając na dany model, warto się upewnić, jakiego rodzaju dokumenty są najczęściej przygotowywane i w związku z tym, jaka pieczątka sprawdzi się najlepiej.

Najlepsza pieczątka dla księgowej
Chcąc wybrać pieczątkę dla księgowej, warto zastanowić się nie tylko nad samym odbiciem czy treścią gumki, ale także modelem. Tradycyjne automaty są podręczne, niedrogie i umożliwiają szybkie oznaczanie dokumentów dowolnym tekstem. Jeśli potrzebujemy pieczątki do księgowości dużej czy średniej firmy, wtedy dobrym rozwiązaniem są pieczątki szkieletowe (metalowe), gdyż są niezawodne i o wiele bardziej wytrzymałe niż modele standardowe. Tego rodzaju stemple to również często datowniki, które mogą mieć różne odbicia. Polecanym rozwiązaniem są pieczątki Wagraf, Colop oraz Trodat.
Księgowa z pewnością doceni też pieczątkę kieszonkową. Jej niewielki rozmiar i mała waga sprawiają, że jest niezwykle poręczna. To dobre rozwiązanie dla pracowników wykonujących swoje obowiązki częściowo zdalnie lub często przemieszczających się między działami firmy. Dobrą praktyką będzie też zróżnicowanie koloru tuszu w zależności od informacji zamieszczonej na pieczątce. Aby ułatwić sobie pracę oraz uporządkowanie dokumentów, warto stosować dwa odmienne kolory, które będą oznaczały coś innego.
Pieczątka niezbędna w dziale księgowym
Prowadzenie księgowości to dla każdego przedsiębiorstwa konieczność. Firma może się nią zajmować samodzielnie albo zlecić na zewnątrz. Korzystanie z pieczątki ułatwia pracę, gdy cała dokumentacja jest dostępna w wersji papierowej. Odpowiedni wzór można zaprojektować samodzielnie lub wybrać spośród dostępnych, korzystając z kreatora pieczątek na stronie firmy oferującej pieczątki online – Stampler.pl.
Może to Ci się spodoba
Warunki uzyskania certyfikatu księgowego
Założenie biura rachunkowego wymaga wykonania wielu wymagań i formalności. Aby móc prawnie zajmować się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych należy otrzymać stosowne pozwolenie. Dokumentem, który pozwala na prowadzenie księgowości innych osób
Optymalizacja wydatków podstawą zarządzania firmowymi finansami
Prowadzenie własnej firmy to zwykle duże wyzwanie. Stworzenie dobrze prosperującego przedsiębiorstwa wymaga zaangażowania sporej ilości czasu oraz pieniędzy. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na sfinansowanie pierwszych zakupów czy dużych
Szkoła Biznesu – zaktualizuj swoją wiedzę i postaw na swój rozwój
Zarówno cyfrowa transformacja firm, jak i dynamiczny rozwój nowych technologii sprawia, że menedżerowie muszą nieustannie się kształcić. Studia biznesowe pozwalają uzupełnić wiedzę, a także rozwinąć praktyczne umiejętności. Executive MBA w
Rozbudowa infostrad wymaga wielomiliardowych inwestycji
Polska gospodarka wkracza w fazę czwartej rewolucji. Napędzać będzie ją szybki internet i nowe technologie. W Ministerstwie Rozwoju rozmawiano o tym, jak wielomiliardowe programy rozbudowy nowoczesnej infrastruktury mogą przyspieszyć cyfryzację kraju. Światłowód jest
Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku
Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni nieporadność językowa publikowanych postów, nietrafione żarty
Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?
Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post