Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Postrzeganie Coca-Coli na świecie

Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję.

Najpopularniejszy napój świata

Wymyślona w 1886 roku w Atlancie receptura Coca Coli stała się przełomem dla amerykańskiego przemysłu spożywczego, produkującego napoje bezalkoholowe. Autorem mikstury Coca Coli był aptekarz, John Pemberton, który podobnie jak wielu jego kolegów po fachu, pracował nad wieloma różnymi recepturami. Cola początkowo była sprzedawana jako lek w jednej z największych aptek w Atlancie. Koncentrat dodawano do wody sodowej i sprzedawano go w cenie 5 centów za szklankę. Był on reklamowany jako lek na ukojenie. Z czasem zaczęto go pozycjonować jako orzeźwiający napój. Rozpoczęła się ogromna popularyzacja napoju Coca cola. Opinie, jakie zyskiwał były jak najlepsze, dlatego szybko rozpowszechniono go na wszystkie stany w USA, a także w Europie. Dziś jest dostępny w ponad 200 krajach na całym świecie.

Do Polski Coca Cola trafiła do regularnej sprzedaży dopiero w 1972 roku, kiedy to napój był produkowany w Browarze Warszawskim na zasadach licencyjnych. Browar sprowadzał z Amsterdamu i Neapolu koncentrat do produkcji Coli, zaś butelki przysyłano z Hiszpanii. Minęło wiele czasu, zanim w Polsce wprowadzono prawdziwą fabrykę Coca Coli, nie zaś jedynie rozlewnię tego napoju.

Działania PR-owe

W Polsce od lat funkcjonuje akcja PR-owa Coca Cola Cup. Pierwszy turniej piłki nożnej pod patronatem Coca-Coli odbył się 2 kwietnia 1999 roku. W 2015 roku po raz 17-nasty organizowany jest jeden z największych w Polsce turniejów piłkarskich przeznaczonych dla młodzieży szkolnej. W tym roku uczestnicy grają pod hasłem „Bądź aktywny, dołącz do gry”. Jest to jedna z akcji pod patronatem Coca Cola. Opinie o marce dzięki podobnym akcjom stają się jeszcze bardziej pozytywne. Jest to silny brand kojarzący się nie tylko z orzeźwieniem, ale sponsoringiem dla wielu ważnych imprez. Coca Cola inwestuje w młode talenty piłkarskie i umożliwia im rozwinięcie skrzydeł.

Pierwsza edycja Coca-Cola Cup cieszyła się ogromną popularnością. W turnieju przez lata wzięło udział 1000 drużyn, a swoje umiejętności piłkarskie zaprezentowało prawie 400 tys. uczestników. W 2009 roku do turnieju zgłosiło się 2435 szkół podstawowych oraz 2145 szkół gimnazjalnych. Każde zawody w ramach Coca-Cola Cup rozpoczynają się od serii mini turniejów, podczas których wyłanianych jest 16 z 24 najlepszych zespołów w każdym województwie w swoich kategoriach wiekowych. Następnie awansują one do Finałów Wojewódzkich, we wszystkich województwach. Mistrzowie województw awansują do Finału Krajowego.

Previous Spółka cywilna czy spółka z o.o. - którą spółkę wybrać?
Next Rejestrujesz pierwszą firmę? Nie popełniaj popularnych błędów

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Cyberataki terrorystyczne to tylko kwestia czasu

Rośnie ryzyko cyberataków terrorystycznych. Eksperci przestrzegają, że ich wystąpienie to tylko kwestia czasu. Mimo że infrastruktura krytyczna w Polsce jest solidnie zabezpieczona, to skutki ewentualnego ataku mogą być bardzo dotkliwe. Szczególnie

Wiadomości 0 Comments

Na rynku pojazdów ciężarowych szykuje się rekordowy rok. Liczba rejestracji wzrosła o 35 proc

Od początku roku użytkownicy odebrali 11,5 tys. nowych pojazdów użytkowych o ładowności przekraczającej 3,5 tony. To o 29,7 proc. więcej niż rok wcześniej. W grupie najcięższych ciągników, powyżej 16 ton, dostawy są

Wiadomości 1Comments

Prowadzisz salonu urody? Warto się dokształcać

Kluczem do sukcesu firmy z branży hair & beauty są nie tylko renoma i wysokiej klasy obsługa, ale także bycie o krok przed konkurencją. Właśnie dlatego właściciele salonów urody nie

Wiadomości 0 Comments

Który leasing lepszy: operacyjny czy finansowy?

Każdy, kto pragnie korzystać z drogiego i dobrego sprzętu musi liczyć się z kosztami. Niestety, dla wielu osób zakup samochodu lub specjalistycznego urządzenia jest nie możliwy ze względu na niskie

Wiadomości 0 Comments

Apetyt na 1/4 finału rośnie – Tramwaj Kibica wraca do Warszawy i zagrzewa Orły Nawałki do walki!

Wyjście polskiej reprezentacji z grupy napawa serca Kibiców nadzieją. Apetyt rośnie! Czuć radosną atmosferę i przygotowania do wsparcia naszej drużyny. Chcąc uczcić dobrą formę Orłów Nawałki wraca na warszawskie ulice

Wiadomości 0 Comments

Brexit oznacza same czarne scenariusze

Brexit to klasyczny przypadek gry, w rezultacie której stratne są obie strony: zarówno Wielka Brytania, jak i Unia Europejska – przekonują autorzy raportu „Brexit. Gdy wszyscy przegrywają”. Według szacunków unijne PKB może

5 komentarzy

  1. kaczek
    06 sierpnia, 17:57 Reply
    Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze, ale niestety to się z czasem zmienia. Wiele osób preferuje zdrowy tryb życia, a co za tym idzie nie piją tego świństwa.
  2. basia
    05 stycznia, 18:23 Reply
    Coca cola jest bardzo rozpoznawana na świecie, wiele osób zwraca na nią uwagę i szanuje markę.
  3. mania
    16 stycznia, 13:02 Reply
    Coca cola zawsze miała dobrą opinię, bo jest to renomowana marka, którą każdy szanuje.
  4. asicca
    29 stycznia, 15:52 Reply
    Dla mnie coca cola to niestety dziadostwo, ale mówię tak chyba dlatego, że nie piję jej bo jestem na diecie.
  5. jeży
    04 lutego, 16:53 Reply
    Dla mnie coca-cola nie ma większego znaczenia. Skoro istnieje to fajnie, ale jak by nie istniała, to też normalnie.

Zostaw odpowiedź