Rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych od kwietnia 2013 roku

Rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych od kwietnia 2013 roku

Od kwietnia bieżącego roku zostało wprowadzone nowe rozporządzanie dotyczące kas fiskalnych. Dotyczy ono sposobu prowadzenia ewidencji kas oraz warunków ich serwisowania.

Przed rozpoczęciem prowadzenia ewidencji, podatnik musi złożyć do odpowiedniego naczelnika urzędu skarbowego informację, że będzie ona prowadzona przy zastosowaniu kas.

W nowym rozporządzeniu zmianie ustąpiły zapisy dotyczące czasu raportowania. Oznacza to, że podatnik musi sporządzić raport miesięczny po zakończeniu sprzedaży w każdym miesiącu. Drobiazgowo doprecyzowano oraz zaprezentowano nowe rozporządzenie w obszarze sposobu prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas. Unormowane zostało, że ewidencji musi być poddana każda sprzedaż, również ta zwolniona od podatku, a także zaliczki. W przypadku wystąpienia uznanych reklamacji towarów lub usług oraz ich zwrotów – musi być prowadzona odrębna ewidencja. Kolejna regulacja mówi o tym, że ewidencji podlegają czynności wykonywane w ramach umowy zlecenia, pośrednictwa lub agencyjnej. Podatnik jest zobowiązany zamknąć wszystkie transakcje w przeciągu doby przed sporządzeniem fiskalnego raportu dobowego za dany dzień. Zapis ten dotyczy podatników, którzy w tym samym czasie dokonują kilka transakcję. Ponadto rozporządzenie zawiera normy prawne dotyczące tego, jakie elementy mają zawierać dokumenty fiskalne tj. paragon i raport dobowy.

Prowadzenie odrębnej ewidencji zgodnej z nowymi wymogami, podatnicy będą musieli wprowadzić w życie od 1 października 2013 roku.

Rozporządzenie porządkuje też dotychczasowe zapisy dotyczące serwisowania kas. Do producenta konkretnego rodzaju kasy należy prowadzenie serwisu głównego i dotyczącej go dokumentacji. Serwisem autoryzowanym jest przedsiębiorca, który w zakresie umowy, otrzymał zlecenie realizowania serwisu kas. Dokonywaniem odczytów, fiskalizacji oraz zamieszczaniem swoich danych identyfikacyjnych do książek kas, muszą zajmować się upoważnieni serwisanci. Zgodnie z regulacjami obowiązkowy przegląd techniczny kas powinien mieć miejsce nie rzadziej, niż co 2 lata. Rozporządzenie uszczegóławia również regulacje dotyczące obszaru obowiązkowego przeglądu technicznego, który dotyczy m.in. stanu wyświetlacza, obudowy kasy czy plomby.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak nie konstruować listu motywacyjnego?
Next Jaki podatek trzeba zapłacić od sprzedaży internetowej?

Może to Ci się spodoba

Odliczenie VAT – odpowiedzialność podatnika za nieuczciwych kontrahentów

Odliczenie podatku VAT od faktur zakupowych to standardowa, wynikająca z przepisów prawa procedura, z której korzystają przedsiębiorcy będący podatnikami VAT. Wydawałoby się, że to czynność całkowicie „bezpieczna” i niepodważalna przez

Podatki 0 Comments

VAT-marża – używany towar, czyli jaki?

Podstawą opodatkowanie w procedurze VAT – marża jest różnica między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca towaru, a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku. Tego rodzaju opodatkowanie mogą stosować podmioty

Podatki 0 Comments

Podatek od sprzedaży detalicznej wchodzi w życie

Od dzisiaj wchodzi w życie podatek od sprzedaży detalicznej. Podstawę opodatkowania stanowić będzie osiągnięta w danym miesiącu nadwyżka przychodu ze sprzedaży detalicznej ponad kwotę 17 mln zł. Podatek będzie musiało płacić ok.

50% niższy VAT na paliwo– co skontroluje fiskus?

W lipcu 2015r. zostały znowelizowane przepisy podatkowe w zakresie odliczeń podatku VAT od samochodów firmowych oraz samochodów służbowych wykorzystywanych częściowo do celów prowadzenia działalności gospodarczej a częściowo do celów prywatnych.

Kary za zwłokę nie są kosztem uzyskania przychodu

Choć kara za niedotrzymanie terminu wywiązania się z umowy nie jest ujęta w katalogu wyłączeń zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, to jednak nie można uznać jej

Działalność menadżerska członka zarządu nie podlega VAT

Skoro podatnik nie wykonuje działalności w swoim imieniu i na własny rachunek, lecz w imieniu zarządzanej spółki, to czynności świadczone przez niego na podstawie kontraktu menedżerskiego nie podlegają VAT –

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź