Zakończono rozbudowę bazy paliwowej PERN
Grupa PERN zakończyła właśnie budowę dwóch nowych zbiorników na olej napędowy w największej w Polsce i jednej z najnowocześniejszych w Europie bazie paliwowej w Nowej Wsi Wielkiej, niedaleko Bydgoszczy. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, inwestycja jest strategiczna z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego kraju. Do 2022 roku Grupa PERN przeznaczy na inwestycje ponad 2,6 mld zł. Gigantyczny plan inwestycyjny zakłada budowę dwóch nowych rurociągów oraz nowych pojemności magazynowych.
– Realizujemy plan inwestycyjny na lata 2018–2022 o wartości 2,6 mld zł w sektorze paliw i części dotyczącej surowców, czyli ropy naftowej. W sumie chcemy zbudować 700 tys. m³ nowych pojemności w części paliwowej i 0,6 mln m³ w części ropy zbiornikowej plus rurociągi. Będzie to rurociąg Boronów-Trzebinia, którym w paliwa będzie zaopatrywany rejon Małopolski. Budujemy ten rurociąg dla potrzeb PKN Orlen, który jest właścicielem zakładu w Trzebini. Natomiast największa i najbardziej kosztowna z naszych inwestycji to rurociąg Płock–Gdańsk, którego łączny koszt przekroczy 1 mld zł – mówi agencji Newseria Biznes Tadeusz Zwierzyński, wiceprezes PERN.
W trakcie rozbudowy jest również Baza Gdańsk i gdański Terminal Naftowy, gdzie trwa budowa siedmiu nowych zbiorników na ropę naftową. Po zakończeniu inwestycji w 2020 roku pojemność magazynowa na ropę naftową powiększy się o prawie 600 tys. m³ do poziomu 4,1 mln m³.
Jak podkreśla spółka, budowa nowych pojemności magazynowych to jeden z filarów strategii inwestycyjnej, podyktowany nie tylko koniecznością zapewnienia krajowego bezpieczeństwa energetycznego, lecz także otoczeniem rynkowym, bo po uszczelnieniu obrotu paliwami w Polsce skokowo wzrosło zapotrzebowanie na ich magazynowanie.
– PERN realizuje politykę rządu w zakresie budowania bezpieczeństwa energetycznego w sektorze paliw i ropy naftowej. Program przyjęty przez rząd w 2017 roku dokładnie sprecyzował, co mamy zbudować w skali makro – podkreśla Tadeusz Zwierzyński.
W tym miesiącu PERN sfinalizował kolejną inwestycję w segmencie magazynowania paliw. W bazie paliw w Nowej Wsi Wielkiej zakończył się proces budowy dwóch nowych zbiorników na olej napędowy o pojemności 32 tys. m³ każdy. Dzięki temu łączna pojemność bazy zwiększyła się do 360 tys m³. Wcześniej dwa podobne zbiorniki zostały wybudowane również w bazie w Koluszkach, a wartość obu inwestycji przekroczyła 130 mln zł.
– Przeznaczeniem nowych zbiorników jest polepszenie dystrybucji paliw, a także gromadzenie zapasów interwencyjnych na trudne okresy. Niedawno zdarzył się taki trudny okres, ale klienci na stacjach benzynowych nawet nie odczuli, że na rynku paliw wystąpiły jakiekolwiek problemy – wyjaśnia Tadeusz Zwierzyński.
Nowa Wieś Wielka to największa baza paliw w Polsce, która połączona jest rurociągiem dalekosiężnym z rafinerią PKN Orlen w Płocku oraz bazą paliw w Rejowcu. Jej koordynator Radosław Głowski podkreśla, że zakończona właśnie inwestycja była strategiczna zarówno z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego państwa, jak i ze względu na zwiększoną w ostatnim czasie sprzedaż paliw na polskim rynku.
– Nasze systemy w zakresie załadunku i rozładunku z cystern drogowych i kolejowych czy też z rurociągu dalekosiężnego z rafinerii w Płocku oraz możliwości przetłaczania produktów rurociągiem dalekosiężnym do Bazy Paliw nr 4 w Rejowcu, a także połączeniem z kawernami IKS Solino skutkują tym, że jest to niezwykle ważna baza, kluczowa dla realizacji wszystkich projektów rządowych związanych z sektorem paliwowym. Jest to także najnowocześniejsza baza w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie – podkreśla Radosław Głowski, kierownik Działu Nowa Wieś Wielka, koordynator Bazy Paliw nr 2 w Nowej Wsi Wielkiej.
Baza Paliw nr 2 w Nowej Wsi Wielkiej powstała w 1979 roku. Obiekt posiada 20 zbiorników i zajmuje się przyjmowaniem produktów z rurociągu dalekosiężnego, cystern kolejowych i cystern drogowych, a także magazynowaniem oraz wydawaniem produktów na rynek.
– W najbliższym czasie planujemy jeszcze kilka zadań inwestycyjnych. Kluczowym jest budowa nowego frontu rozładunkowego dla cystern kolejowych, dzięki czemu zyskamy możliwość jednoczesnego rozładunku 30 cystern kolejowych. Cały proces rozładunku jednorazowo będzie trwał około 4 godzin, co oznacza, że w ciągu doby będziemy w stanie rozładowywać dodatkowo nawet do 5 takich składów pociągowych – wyjaśnia Radosław Głowski. – W planach jest także budowa rurociągów technologicznych wewnątrz bazy. Te umożliwią nam zwiększenie wydajności w przypadku przyjęcia oleju napędowego z rurociągu dalekosiężnego bezpośrednio z rafinerii w Płocku i jednoczesnego wytłaczania oleju napędowego z innego zbiornika do Bazy Paliw nr 4 w Rejowcu.
Może to Ci się spodoba
Pokonaj swoje długi! Rusza bezpłatny kurs wychodzenia z długów
Już ponad 2,38 mln Polaków ma problemy z terminowym płaceniem rat kredytów. Na pytanie jak wyjść ze spirali zadłużenia rujnującego nasze życie, odpowiada multimedialny kurs „Pokonaj swoje długi”. Ten autorski
W tym roku coraz trudniej o własne mieszkanie. Droższa jest też budowa domu
Rośnie popyt na mieszkania, szczególnie w największych miastach Polski. Deweloperzy oddają też coraz więcej lokali do użytku. Początek roku był pod tym względem rekordowy. Polacy kupują mieszkania przede wszystkim na kredyt.
Frontem do światowego klienta
We współczesnym świcie w niemalże każdym biznesie siłą napędową, która przyciąga klientów i reklamuje dany produkt czy usługę jest Internet. Jeżeli firmy wkraczają na rynek światowy muszą dostosować się do
Polskie firmy delegują do pracy za granicą najwięcej osób w UE
Największym eksporterem usług na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej jest Polska. W 2014 roku ZUS wydał blisko 428 tys. poświadczeń ubezpieczenia społecznego dla delegowanych pracowników. Stanowi to 36 proc. wszystkich delegowań w Unii.
Zatrudnianie pracowników w 48h przez aplikację? Teraz to możliwe!
Jak rozwijać biznes w trudnych czasach? Wdrażając elastyczne formy zatrudnienia. Tylko jak to zrobić? Z pomocą przychodzi technologia. Z aplikacją Tikrow możesz skrócić czas pozyskania pracownika do 2 dni, ograniczając jednocześnie formalności
Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. E-sklepy muszą się dostosowywać do tej grupy klientów
Osoby 55+ są coraz bardziej aktywne w sieci. Chętniej korzystają z mediów społecznościowych, a już prawie co trzeci senior robi zakupy przez internet. Eksperci podkreślają, że aby zachęcić ich do e-zakupów, sklepy powinny
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post