Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia

Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia

Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego.

Zasady wprowadzenia telepracy formułuje pracodawca w porozumieniu z zakładową organizacja związkową. Aby taka forma pracy mogła być świadczona przez pracownika musi to zostać ustalone pomiędzy nim a pracodawcą w momencie zawierania umowy o pracę i w takim przypadku umieszcza się w niej dodatkowo kryteria wykonywania telepracy.

Możliwe jest także, aby w trakcie zatrudnienia doszło do uzgodnienia między pracownikiem a pracodawcą. Wprowadzenia innych warunków realizowania pracy w trakcie zatrudnienia może być uzgodniona na mocy porozumienia stron, a także z inicjatywy zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Jeśli pracownik nie zgodzi się na zmianę formy pracy, jej brak nie może stanowić dla pracodawcy argumentu, który tłumaczyłby wypowiedzenie umowy o pracę.

Przepisy prawne zezwala na rezygnacje z telepracy. W terminie 3 miesięcy od terminu przystąpienia do pracy w tej formie, pracownik lub pracodawca mają prawo wystąpić z wnioskiem o przestanie wykonywania telepracy i przywrócenie poprzednich warunków wykonywania pracy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy możemy zmienić okres urlopu?
Next O czym powinien powiadomić sprzedawca przy umowie na odległość?

Może to Ci się spodoba

Kodeks pracy 0 Comments

Kiedy można złożyć podanie o uchylenie mandatu?

Do obowiązków inspektora pracy należy badanie stosowania zasad opisanych w Kodeksie Pracy przez polskich przedsiębiorców. Gdy biznesmeni nie stosują się do rozporządzeń mogą otrzymać mandat karny za swoje przewinienia. Inspektor

Kodeks pracy 0 Comments

Jak prowadzić ewidencję czasu pracy?

Pracownicy są ściśle rozliczani z czasu pozostawania do dyspozycji pracodawcy. Ewidencja pracy jest takim dokumentem, w którym weryfikuje się godziny pracy w celu naliczenia należnego wynagrodzenia. Zasady prowadzenia ewidencji określone

Kodeks pracy 0 Comments

Jak poprawnie wypełnić świadectwo pracy pracownika?

W momencie, kiedy podwładny zostanie zwolniony lub osobiście złoży wypowiedzenie, powinien po ustaniu współpracy, otrzymać świadectwo pracy. Ważne, aby gromadziło wiele ważnych wiadomości. Jakich? Wszystkie wątpliwości rozwiewa zapis widniejący w

Kodeks pracy 0 Comments

Kto może przejąć prawa pracownicze?

Każdy zatrudniony ma duży zbiór praw i obowiązków, które powinny być egzekwowane. Jednak w momencie śmierci tracą swoją ważność. Czy ktoś może przejąć zobowiązania służbowego takiego podwładnego? Okazuje się, że

Kodeks pracy 0 Comments

Firmy będą musiały wdrożyć u siebie system zgłaszania nieprawidłowości. Termin się zbliża, a odpowiednich regulacji brak

Do 16 grudnia Polska, podobnie jak inne kraje UE, ma czas na zaimplementowanie do krajowego prawa dyrektywy o ochronie sygnalistów w firmach. Polska regulacja nie jest jeszcze gotowa, ale przedsiębiorcy już powinni rozpocząć

Kodeks pracy 0 Comments

Umyślny czy nieumyślny wypadek w pracy? Kto pokryje szkody?

Szkody powstałe podczas pracy z przewinienia poddanego, są obciążone zwrotem ze strony winnego. Jeśli pracobiorca odstąpił powinność z pełna świadomością, musi naprawić powstałe krzywdy w całości. W sytuacji faktycznej szkody

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź