Czy związki zawodowe muszą być akceptowane przez dyrektora?
Istnienie organizacji związkowych przez współpracowników i właścicieli firm to prawne działanie określone w Kodeksie Pracy. Do tego typu grup należą powszechne związki zawodowe.
Przystąpienie do tego rodzaju stowarzyszeń nie określa spełnienia wygórowanych formalności. Bazowym celem takich zjednoczeń jest bezpieczeństwo praw i zobowiązań konkretnych grup gospodarczych. W tej sprawie istotne jest to, iż związek zawodowy funkcjonuje samowolnie i nie wymaga zgody przedsiębiorcy.
Dział HR to jeden z istotniejszych elementów każdego miejsca pracy. Brak stresu i satysfakcja wśród podwładnych jest wskazana dla efektywności wykonywanych przez nich zadań. Dobrym objawem jest istnienie w miejscach pracy związków pracowniczych, które upubliczniają swoje zdanie i nowelizacje, by współpraca w danym obszarze była korzystna dla ogólnych zainteresowanych.
Prawo determinuje szczególnie na zatrudniających, by nie utrudniali oni działanie takich jednostek. Ponieważ każdy pracobiorca ma uprawnienia do bycia częścią stowarzyszenia zawodowego, kierownik nie ma podstaw go limitować i przyznawać jakie kol wiek kary z tego tytułu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Pracodawcy chcą wiedzieć, którzy pracownicy zostali zaszczepieni. Apelują do rządu o wprowadzenie odpowiednich regulacji
80 proc. pracodawców uważa, że powinni mieć dostęp do informacji, którzy pracownicy zostali zaszczepieni przeciw COVID-19 – wynika z badania CBM Indicator dla Konfederacji Lewiatan. Możliwość weryfikacji szczepień jest ważna także dla przedsiębiorców
Czy pomieszczenie, w którym pracujemy musi spełniać wymogi BHP?
Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy opisują właściwe pomieszczenie, w którym realizowane są obowiązki służbowe. Ze względu na rodzaj posiadanej pracy musi ono spełniać podstawowe normy z tego zakresu. Zatrudniający jest
Dochodzenie odszkodowania przez dyskryminowanego pracownika
Normy prawa pracy surowo definiują konsekwencje za naruszanie obowiązku równego traktowania pracowników oraz osób ubiegających się o podjęcie pracy. Osoby, wobec których pracodawca dopuścił się dyskryminacji mają prawo do żądania
Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?
W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń. Przede wszystkim
Czym jest ryzyko zawodowe?
Każdy zatrudniający pracowników przedsiębiorca musi prowadzić analizy ryzyka zawodowego oraz wyniki przekazywać podwładnym. Jest to działanie obowiązkowe i prowadzące do minimalizowania wypadków oraz tragicznych zdarzeń podczas wypełniania powinności zawodowych. Ryzyko
Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku
W 2012 roku do Kodeksu pracy zostały wpisane nowe zmiany dotyczące pracowników i pracodawców. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich. Od 1 stycznia 2012 roku wszedł w życie nowy termin, do

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post