Czym jest lean manufacturing?

Czym jest lean manufacturing?

W obecnych czasach efektywna praca przedsiębiorstwa to złożony proces, który powinien być poddawany stałej kontroli. Niestety czasem zdarza się, że właściciele swoich firm nie są w stanie skutecznie zarządzać pracownikami i nie wykorzystują potencjału, który mógłby przełożyć się na większe zyski. Z pomocą przychodzi filozofia lean manufaturingu. Na czym ona polega?

Oszczędne gospodarowanie zasobami

Historia lean manufacturing ma swój start w 1890 roku, kiedy amerykański inżynier Frederick Winslow Taylor rozpoczął badania, których celem było ustalenie najskuteczniejszej metody wykonywania zadań służbowych, szkolenia pracowników i motywowania do dalszej pracy. Po serii wnikliwych badań Taylor udostępnił swoje przemyślenia publicznie. Zainteresowany teorią Frank Gilbreth wzbogacił ją o koncepcję podziału czasu pracy na bloki czasowe.

Filozofię lean manufacturingu wprowadził japoński koncern Toyota, który dzięki powstałym koncepcjom eliminacji strat i działaniu w określonych ramach czasowych spowodował, że firma zaczęła odnosić liczne sukcesy. Obecnie lean manufacturing uznaje się za koncepcję, dzięki której firmy są w stanie skutecznie zarządzać swoim przedsiębiorstwem przy równoczesnych oszczędnościach w codziennych działaniach. Filozofię można przetłumaczyć na język polski jako oszczędne gospodarowanie zasobami.

Jakie korzyści wynikają z wdrożenia teorii LM?

Przedsiębiorcy mogą liczyć przede wszystkim na korzyści, które będą widoczne zarówno w sektorze przemysłowym, finansowym, jak i komercyjnym. Efektem wprowadzenia filozofii lean manufacturingu do przedsiębiorstwa jest między innymi skrócenie terminów dostaw dóbr zamawianych przez klientów, lepsza jakość produktów, zwiększenie produkcji przy zachowaniu dotychczasowych inwestycji, a przede wszystkim koncentracja na produkcie i zyskowności. Lean manufacturing skupia się głównie na tym, aby wyniki finansowe poszybowały w górę, podczas gdy obniżono koszty produkcji.

Najważniejsze zasady koncepcji lean manufacturingu

Wdrożenie lean manufacturingu w każdym przedsiębiorstwie powinno opierać się na pięciu istotnych zasadach. Należą do nich między innymi ciągłe doskonalenie się, dokładne zdefiniowanie wartości czy wdrożenie systemu, który będzie podążał za aktualnymi potrzebami konsumenta.

Poszczególne zasady koncepcji szczegółowo traktowane są podczas szkoleń prowadzonych przez firmę TQMsoft. Wykładowcy szkolenia stawiają na doskonalenie umiejętności praktycznych poprzez angażujące ćwiczenia, które następują po części teoretycznej. Oferta skierowana jest do pracowników wszystkich szczebli, których zadaniem jest ciągłe doskonalenie się, osób odpowiedzialnych za wdrożenie koncepcji lean manufacturingu w swoim przedsiębiorstwie, przedstawicieli działów produkcyjno-technologicznych czy osób z działów kontroli jakości.

TQMsoft to lider szkoleń dla branży produkcyjnej, który od ponad 20 lat zdobywa doświadczenie w podnoszeniu kluczowych kompetencji pracowników. Firma stawia na praktyczne rozwiązania, dostarczając klientom skutecznych odpowiedzi na bieżące problemy przedsiębiorstwa.

Partnerem materiału jest firma TQMsoft – lean manufacturing.

Previous Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych
Next Czy warto kupić realme GT 5G Racing Yellow? Recenzja

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Stare płytki, terakota… Czy da się i czy warto je odświeżać?

Każdy, kto posiada na ścianach i podłogach płytki, wie, że po czasie one tracą swój blask, nawet jeżeli regularnie są czyszczone. Jedni się temu poddają i wymieniają je po jakimś

Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą? Wybierz najlepszą ofertę leasingową

Leasing jest nowoczesnym, nie wymagającym wysokich nakładów własnych sposobem finansowania inwestycji. Przez okres obowiązywania umowy leasingowej jej przedmiot pozostaje formalnie własnością leasingodawcy, leasingobiorca płacąc określonej wysokości opłaty używa go do

Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym

Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą optymistyczne perspektywy. Strategy& Polska ocenia, że

Dlaczego audyt SEO jest istotny dla Twojego biznesu?

Promocja strony internetowej naszej firmy lub sklepu jest podstawą, która sprawia, że zyskujemy nowych odwiedzających, a w konsekwencji zwiększamy ilość klientów. Jeśli zależy nam na tym, by w przyszłości mocno

Lojalność się opłaca

Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym

Niespłacone długi polskich przedsiębiorców i konsumentów potężnym problemem dla gospodarki

Ponad 2,5 mln Polaków ma problem z terminową spłatą swoich zobowiązań. Niespłacone długi są ogromnym problemem dla całej gospodarki i sektora przedsiębiorstw, które przeznaczają 5–6 proc. całości swoich kosztów, żeby sobie z tym poradzić.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź