Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?

Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?

W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń.

Przede wszystkim trzeba mieć świadomość co znaczy wypadek przy pracy. Przepisy przedstawia go jako nieprzewidziane zdarzenie wywołane zjawiskiem zewnętrznym powiązanym z pracą. Następstwem może być uraz, choroba lub śmierć. Takie wydarzenia mogą następować w czasie wykonywania poleceń i zwykłych zleceń, jak i w drodze do punktu docelowego wskazanego przez pracodawcę w trakcie pracy.

W czasie, gdy już dojdzie do wypadku przedsiębiorca jest zobligowany do następujących czynności:

– usunąć zagrożenie,

– określić powód i okoliczności wypadku,

– podjąć czynności, by uniknąć podobnych wypadków.

W następstwie powstałych przepisów pracodawca ma powinność zabezpieczyć miejsce zdarzenia, by nie dopuścić tam osób postronnych oraz rzeczy, które doprowadziły do zajścia aż do momentu jego rozwiązania. Następnym obowiązkiem jest natychmiastowe poinformowanie właściwego inspektora pracy i prokuratora o zbiorowym, ciężkim jak i śmiertelnym wypadku.

W praktyce pracodawca pokrywa wszystkie koszty wynikające z ustalenia powodu i okoliczności zdarzenia oraz jest zobowiązany do przechowywania raportu i innych dokumentów z nim związanych przez okres 10 lat.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Państwowe formy pomocy dla osób bezrobotnych
Next Kto może zwrócić się z wnioskiem do Komisji Pojednawczej?

Może to Ci się spodoba

Kodeks pracy 0 Comments

ABC zwolnień dyscyplinarnych

Celem każdego przedsiębiorcy jest zatrudnienie dobrego pracownika, eksperta w swojej branży oraz sprawdzonego i uczynnego człowieka. Zwykle na początku ciężko wyłapać złe cechy. W krytycznych sytuacjach zatrudniający powinien odwołać się

Kodeks pracy 3 komentarze

Pracownik ochrony – tylko niekarany

Osoby, które chcą sobie dorobić do emerytury pracując w ochronie nie kryją zdziwienia, gdy pracodawca prosi o zaświadczenie o niekaralności. Czy agencja zatrudniająca ochroniarzy ma prawo żądać takich dokumentów? Zaświadczenie

Kodeks pracy 0 Comments

Jak prowadzić ewidencję czasu pracy?

Pracownicy są ściśle rozliczani z czasu pozostawania do dyspozycji pracodawcy. Ewidencja pracy jest takim dokumentem, w którym weryfikuje się godziny pracy w celu naliczenia należnego wynagrodzenia. Zasady prowadzenia ewidencji określone

Kodeks pracy 0 Comments

Naruszenie praw pracownika przez pracodawcę

W przepisach prawa pracy znajduje się zbiór sytuacji, w których pracodawca może zostać ukarany za nieprzestrzeganie praw pracowniczych. Na pracodawcę lub osobę, która wykonuje jego obowiązki może zostać nałożona kara

Kodeks pracy 0 Comments

Co jest naruszeniem zasad dobrego traktowania przy zatrudnieniu?

Kilka lat temu w nowelizacji Kodeksu pracy ustawodawca rozszerzył przepisy dotyczące dyskryminacji oraz wprowadził regulacje, które przewidują sankcje za ich naruszenie. Zachowania pracodawcy, które kwalifikują się, jako naruszenie równego traktowania

Kodeks pracy 0 Comments

Kiedy można wystawić zwolnienie lekarskie?

Zwolnienie lekarskie jest bazowym dokumentem, którego celem jest stwierdzenie czasowej niezdolności do wykonywania obowiązków zawodowych. Zwolnienie jest dowodem przy decydowaniu o prawie do zasiłku i stwierdza ono o czasowej niezdolności

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź