Czy do Urzędu Skarbowego można wysłać mail?

Czy do Urzędu Skarbowego można wysłać mail?

Nowelizacja prawa w kraju skierowała uwagę na problem komunikowania się w instytucjach państwowych osób niepełnosprawnych. Dotyczy to przede wszystkim Polaków niedosłyszących i niemych.

Na pomoc ze strony państwowych urzędników mogą liczyć osoby posiadające trwałe lub okresowe trudności z porozumiewaniem się, krewni oraz ich prawni opiekunowie. Pomoc dotyczy głównie poprawy drogi kontaktu ze wszystkimi organami krajowymi oraz jednostkami pierwszej pomocy.

Jaki wybór ma niepełnosprawny? Może kontaktować się z wyżej wymienionymi organami drogą elektroniczną, wysyłać wiadomości SMS oraz poprzez programy do rozmowy, takie jak na przykład GG czy Skype.

Ponadto w kontaktach personalnych może służyć pomocą tłumacz państwowy lub opiekun, który jest w stanie ułatwić proces porozumienia się. Opiekun powinien mieć nie mniej niż 16 lat. Specjaliści z zakresu komunikacji niejednokrotnie uczą się języka migowego, by niepełnosprawny mógł samodzielnie załatwiać formalności w urzędach.

Niestety znaczna część instytucji państwowych nie jest przystosowanych dla osób z zaświadczeniem o niepełnosprawności, szczególnie tych potrzebujących wózków inwalidzkich.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kto w zarządzie wieloosobowym odpowiada za CIT -8?
Next Jakie są prawa pracownika w zakresie rodzicielstwa?

Może to Ci się spodoba

Dotacje 0 Comments

Najnowszy program PROW 2014 – 2020

UE od lat stara się wspierać rolnictwo na wielu płaszczyznach. Celem wielu realizowanych programów w tym zakresie jest nie tylko zwiększenie konkurencyjności gospodarstw rolnych, ale także poprawa  jakości wytwarzanych produktów.

W 2017 r. prognozowany jest wzrost cyberataków

Branża zajmująca się bezpieczeństwem w cyberprzestrzeni w bieżącym roku spodziewa się narastających wyzwań związanych z ochroną danych i infrastruktury IT. Z raportu EY wynika, że ponad połowa firm miała w ostatnim czasie do czynienia z naruszeniem

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów

Firma 1Comments

Cyfryzacja coraz bardziej wpływa na gospodarkę. W 2020 r

W 2020 roku stopień ucyfrowienia światowej gospodarki sięgnie 25 proc., podczas gdy w 2005 roku było to 15 proc. Proces ten przyspieszył w ostatnich trzech latach i powinien ulegać dalszej intensyfikacji w kolejnych. Nie

Co zrobić, by nie zwracać dotacji z UE?

Finansowanie projektów ze środków Unii Europejskiej jest obwarowane wieloma warunkami, które beneficjenci pomocy zobowiązani są bezwzględnie przestrzegać. Niestosowanie się do postanowień umów bądź nieprzestrzeganie zasad obowiązujących przy rozliczaniu wydatków grozi

Czym jest leasing?

W dzisiejszych czasach coraz częściej wybieraną formą dofinansowania działalności małych firm i przedsiębiorstw jest leasing. Jego coraz większej popularności sprzyja bogaty rynek finansowy oraz coraz większa oferta różnych form finansujących.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź