Diabeł tkwi w szczególe. W poszukiwaniu pracownika idealnego
Wiele polskich firm mierzy się dziś z brakiem odpowiedniej kadry. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga szybkiego reagowania i dostosowywania się do nowych warunków. Bez odpowiednich pracowników na pokładzie, rozwój, nadążanie za zmianami, wyprzedzanie działań konkurencji jest bardzo trudne a wręcz niemożliwe. Nic więc dziwnego, że firmy, zdając sobie sprawę z odpowiedzialności i wagi procesu rekrutacji, jego możliwych negatywnych konsekwencji, inwestują czas i zasoby, aby ich szeregi zasilił odpowiedni kandydat.
Rekrutacja pracowników: znalezienie „idealnych” kandydatów, którzy z jednej strony będą mieli określone kompetencje, z drugiej – z łatwością odnajdą się w organizacji, jest często nie lada wyzwaniem. Jest to o tyle trudne, że osoby, które posiadają oczekiwane przez firmę wiedzę i doświadczenie – najczęściej nie szukają pracy aktywnie, a co za tym idzie, nie odpowiadają na kampanie ogłoszeniowe.
Jeżeli firma czy dział HR nie zdecydowały się na powierzenie działań zewnętrznej firmie rekrutacyjnej i samodzielnie prowadziły proces, fakt małej responsywności na ogłoszenia często jest powodem, dlaczego taką współpracę zaczynają rozważać i niejednokrotnie się na nią decydować. Szczególnie, jeśli rekrutacja dotyczy specjalistów, stanowisk menedżerskich czy zarządczych.

Serious asian businessman important conversation with male employee are reviewing resume documents.
Czy warto współpracować z firmą rekrutacyjną?
Jakich metod używają rekruterzy? Jak udaje im się znaleźć odpowiedniego pracownika? Baza kandydatów, sieć kontaktów, którą rekruterzy budują latami, znajomość rynku – to zdecydowanie ułatwia i skraca czas poszukiwań wyspecjalizowanym firmom. Z pomocą przychodzą również odpowiednie portale, fora branżowe, serwisy, których celem jest ułatwienie kontaktu z osobami szukającymi nowych wyzwań zawodowych, a na których rekruterzy mają swoje profile z możliwością nawiązywania kontaktów z nieograniczoną liczbą osób. Pamiętajmy, że obecnie firmy rekrutacyjne swoją pracę opierają przede wszystkim o metody bezpośrednie. Dotarcie do pasywnego kandydata (nie szukającego pracy), przedstawienie oferty, zachęcenie do zmiany pracodawcy czyli tzw. direct search, w tym headhunting, to sprawdzony sposób rekrutacji osób na stanowiska specjalistyczne czy managerskie. Umożliwia dotarcie z – konkretną ofertą – do konkretnego kandydata, niejednokrotnie z bezpośredniej konkurencji.
W wypadku, kiedy firma decyduje się na zatrudnienie osób na wysokie stanowiska zarządzające, rekruterzy bazują na metodzie Executive Search, polegającej na pozyskaniu utalentowanej kadry kierowniczej najwyższego szczebla. Główna różnica pomiędzy Direct Search a Executive Search polega na profilu kandydata, którego szukamy. To zdecydowanie najbardziej wymagający rodzaj rekrutacji, niosący za sobą największą odpowiedzialność.
Niezależnie od metody – direct search, head hunting czy executive search, niezależnie od formuły – rekrutacje online czy stacjonarne, niezwykle ważne, aby projekt prowadzili doświadczeni, mający obeznanie w rynku i świadomość biznesową rekruterzy.
Proces ten wymaga od konsultanta bowiem z jednej strony – kreatywności w poszukiwaniu sposobu dotarcia do kandydata, z drugiej, kiedy już uda się znaleźć spełniające kryteria osoby – zachowania poufności, wyczucia, kompetencji personalnych – tego wszystkiego, co pozwoli umiejętnie zainicjować kontakt, otworzy kandydata na nowe możliwości zawodowe, a jednocześnie będzie wzorową wizytówką dla firmy poszukującej pracownika. Wizytówką, która niejednokrotnie decyduje o tym, czy kandydat zdecyduje się wziąć udział w rekrutacji czy nie.
Artykuł został opublikowany dzięki współpracy z firmą Integra Consulting, zajmującą się rekrutacją oraz szkoleniem pracowników.
Może to Ci się spodoba
Śledzenie kontenerów i naczep – jak wykorzystać monitoring eTOLL?
Systemy monitoringu GPS dają firmom transportowym nieosiągalne dotąd możliwości śledzenia pojazdów wykorzystywanych w codziennej pracy. Kontrolowanie położenia i parametrów kontenerów i naczep pozwala na znacznie sprawniejsze planowanie przebiegu transportu i
Chcesz wypromować swój biznes w sieci? Postaw na kampanie Adwords
Jeśli chcesz, aby Twoja firmowa witryna wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, dobrym pomysłem będą kampanie AdWords. To doskonały sposób na to, by dotrzeć do potencjalnych klientów i zbierać wartościowe leady.
Bezpieczne związki banków i firm
Polscy przedsiębiorcy chwalą współpracę ze swoimi bankami i chętnie wiążą się z nimi na dłużej. Wybierając bank do współpracy, polskie spółki zwracają uwagę przede wszystkim na kompleksowość oferty oraz profesjonalne
Pomysły na biznes w branży pralniczej
Założyć pralnię – na pierwszy rzut oka nic prostszego. Wiele osób, zwłaszcza w dużych miastach ma dużo rzeczy, które mogą ulec zabrudzeniu, ale nie mają czasu, aby prać je na
Cena ropy naftowej do końca roku nie powinna być wyższa niż 60 dolarów za baryłkę
Do końca 2017 roku cena za baryłkę ropy naftowej nie powinna przekroczyć 60 dolarów – uważa analityk rynku paliw z e-petrol.pl. Cenę mogłyby podbić niepokoje polityczne lub wręcz działania militarne w krajach eksportujących
Ceny konsumenckie będą w tym roku rosły trochę szybciej niż w poprzednim
Ceny w Polsce wzrosną w tym roku średnio o 2,1 proc., wynika z najnowszego raportu o inflacji przygotowanego przez Narodowy Bank Polski. To umiarkowany wynik. Jeszcze w listopadzie sądzono, że tegoroczna inflacja sięgnie 2,3 proc. Najbardziej podrożeje
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post