Jakie ubezpieczenia w umowie o pracę?

Jakie ubezpieczenia w umowie o pracę?

Każdy podwładny przyjęty na podstawie umowy o pracę powinien mieć właściwe ubezpieczenie. Zapewnieniem wszystkich formalności powinien zająć się pracodawca i jest to jego fundamentalnym obowiązkiem. Jakie ubezpieczenia obejmują zatrudnionego?

Po pierwsze podwładny od samego początku otaczany jest ubezpieczeniem emerytalnym, rentowym, chorobowym oraz wypadkowym. Innymi słowy ochroniony jest na wypadek przypadkowych zdarzeń losowych oraz może oczekiwać na rekompensatę finansową lub ekwiwalenty w trudnej sytuacji.

Zadaniem przedsiębiorcy, który przyjął nowego pracownika, jest zgłoszenie go do ubezpieczenia społecznego czasie 7 dni od startu współpracy. Dodatkowo musi co miesiąc odprowadzać składki ubezpieczeniowe, które zapewniają wszystkie wymienione wyżej świadczenia. Jeśli obowiązek ten nie zostanie dopełniony przełożony powinien spodziewać się kary do 5 tys. zł.

Czasami zdarzają się sytuacje, że mimo zatrudnienia, pracownik nie jest chroniony ubezpieczeniem, ponieważ pracodawca świadomie lub przypadkowo nie opłacał składek. Wówczas sprawa musi zostać rozwiązana, jednak zwykle trafia na drogę sądową.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wady i zalety zatrudnienia niepracowniczego
Next Dla kogo tworzy się regulamin wynagrodzenia?

Może to Ci się spodoba

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Kto ma prawo do wynagrodzenia chorobowe?

Wynagrodzenie chorobowe wypłacane jest w chwili, gdy zatrudniony przebywa na zwolnieniu lekarskim. Znaczy to, że nie jest w stanie wykonywać swoich obowiązków służbowych oraz musi pozostać w domu. Kto powinien

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Wszystko o ubezpieczeniu wypadkowym

Praca fizyczna jest kwestią posiadanej sprawności i odpowiednich umiejętności. Jednak mimo profesjonalnego przygotowania mają miejsce wypadki, które mogą mieć poważny wpływ na kondycję oraz sytuację zdrowotną. Czy ubezpieczenie wypadkowe przydaje

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Kontrola zwolnień lekarskich

Nieuzasadnione zwolnienia to dodatkowe koszty dla pracodawców, dlatego firmy coraz częściej korzystają z możliwości kontroli zwolnień lekarskich przez ZUS. Pomaga ona ustalić, czy pracownik nie wykonuje w tym czasie pracy zarobkowej lub nie przedłuża sobie w ten

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Jakie obowiązki ma Rzecznik Ubezpieczonych?

Stanowisko Rzecznika Ubezpieczonych powstało, żeby reprezentować interesy pokrzywdzonych oraz pomagać w przypadkach skomplikowanych i w teorii bez wyjścia. Jakie jeszcze obowiązki ciążą na Rzeczniku? Kto może zwrócić się do niego

Ubezpieczenia społeczne 0 Comments

Jakie odszkodowanie przysługuje ofierze wypadku w miejscu pracy?

Każdy przedsiębiorca działający na terenie Polski jest zobligowany na bazie ustawy nabyć polisę ubezpieczeniową z tytułu wypadków w zakładzie pracy i dolegliwości zawodowych. Pracownik poszkodowany w wypadku, który miał miejsce

Kadry 1Comments

UE chce lepszej ochrony dla klientów firm ubezpieczeniowych

Klienci kupujący ubezpieczenia będą musieli być lepiej informowani o produktach, które wybierają, a także o charakterze, w jakim występuje sprzedawca polisy i jego wynagrodzeniu. Nowe szersze obowiązki na dystrybutorów ubezpieczeń nakłada unijna dyrektywa IDD,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź