Likwidacja nielegalnych działań w Polsce
Do stowarzyszenia podmiotów hamujących obrotem nie legalnej gotówki należą placówki rachunkowe. Definiuje to, iż są zobowiązane monitorować i sprawdzać legalny transfer plików pomiędzy firmami, a oddziałami państwowymi.
W praktyce to wszystkie instytucje gotówkowe i kredytowe mają obowiązek nie obsługiwania transakcji środkami z nielegalnych lub nieokreślonych miejsc. Ma to przyłożyć się do likwidacji czarnego rynku w Polsce. Biura rachunkowe są zobowiązane przede wszystkim do skrupulatnego i jawnego prowadzenia ksiąg działalności gospodarczych.
Owe firmy rozliczeniowe mają prawo przeprowadzania badań w podległych jednostkach gospodarczych w celach wyjaśnienia wątpliwości prawnych. Dodatkowo zatrudnieni w takich biurach przechodzą obowiązkowe szkolenia z zakresu identyfikacji nieuczciwych klientów.
Gdy jednak organizacja nie stosuje się do funkcjonujących norm zostanie ukarana znaczną grzywną. Nie opisanie operacji o wartości wyższej niż 15 tysięcy euro może spowodować obowiązek uciszenia mandatu w kwocie 750 tysięcy złotych. To znaczny wydatek dla małych przedsiębiorstw.
W związku z powyższym warto zastanowić się, czy ryzyko obrotu bezprawnych pieniędzy jest warte utracenia płynności gotówkowej i konieczności likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak osiągnąć sukces w prowadzeniu biura rachunkowego?
Większość przedsiębiorców próbuje uporać się z papierkową robotą i kwestiami formalnymi. W gruncie rzeczy prawie nikt nie zna się na przepisach, które ciągle są zmieniane. Dlatego ciekawym wyjściem jest przekazanie
Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania
Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i
Faktura korygująca a nota korygująca – czym się różnią?
Dla większości firm odróżnienie faktury korygującej od noty korygującej jest bardzo trudne. Jednak w 2014 roku wprowadzone zostaną nowe rozporządzenia, które od razu zastąpią prawo sprzed 2 lat. O czym
Warunki uzyskania certyfikatu księgowego
Założenie biura rachunkowego wymaga wykonania wielu wymagań i formalności. Aby móc prawnie zajmować się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych należy otrzymać stosowne pozwolenie. Dokumentem, który pozwala na prowadzenie księgowości innych osób
Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie
Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób
Jakie są podstawowe zasady etyczne dla biur rachunkowych?
Zasady etyczne odnoszące się do podmiotów wykonujących usługi w zakresie rachunkowości zawarte są w Kodeksie Zawodowej Etyki w Rachunkowości. Jednakże zakres jego wykorzystania jest ograniczony. Jednym z celów Kodeksu jest
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post