Polskie firmy coraz częściej inwestują w testy bezpieczeństwa systemów informatycznych

Wartość rynku związanego z bezpieczeństwem IT w ubiegłym roku wzrosła w Polsce o 8 proc. i przekroczyła 300 mln dol. Przedsiębiorcy wiedzą, że na inwestycjach w zabezpieczenia systemów informatycznych nie warto oszczędzać. Wydatki te w niektórych firmach stanowią nawet 30 proc. całego budżetu IT.

Są firmy, które wykonują testy bezpieczeństwa nie dlatego, że się coś stało, tylko dlatego, że chcą przetestować, jak wygląda ich infrastruktura z punktu widzenia osoby trzeciej – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paula Januszkiewicz, ekspert Hexcode i Cqure w zakresie bezpieczeństwa IT. – Polski rynek dojrzewa i zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że bezpieczeństwo jest jednak ważne.

Według raportu IDC w 2014 roku rynku usług i produktów związanych z zabezpieczeniem systemów informatycznych w Polsce wart był ponad 300 mln dol. To o niemalże 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Do 2019 roku trend ma się utrzymać na poziomie siedmioprocentowego wzrostu rocznie. Jak podkreśla Januszkiewicz, firmom oferującym rozwiązania związane z bezpieczeństwem IT łatwiej pozyskiwać klientów, a często to klienci sami szukają dostawców tego typu usług i sprzętu.

Do tej pory jednak bezpieczeństwo sprzedawało się słabo – mówi ekspertka.

Najbardziej zainteresowane są firm z branży finansowej i podmioty współpracujące z sektorem publicznym.

To często wynika z jakichś wymagań strony publicznej, czyli np. jakaś organizacja rządowa zleca firmie, z którą współpracuje, wykonanie właśnie takich testów wewnętrznych lub zewnętrznych. Mogą to być testy typu web, czyli sprawdzanie, czy strona internetowa jest bezpieczna – wyjaśnia Paula Januszkiewicz.

W Polsce wydatki firm na bezpieczeństwo IT nie są tak wysokie jak za granicą, a rynek audytów dopiero raczkuje. Jednak zarówno w kraju, jak i na innych rynkach widać, że firmy coraz większą wagę przywiązują do kwestii cyberbezpieczeństwa. Zmiana podejścia dotyczy zarówno dużych korporacji, jak i małych i średnich podmiotów. W niektórych przedsiębiorstwach wydatki na oprogramowanie i usługi wynoszą nawet 30 proc. całego budżetu IT.

Bardzo często zdarza się, że w firmach w Polsce i za granicą popełniane są te same błędy. Wynikają one z braku skupienia się na szczegółach. Ktoś nie uczestniczył w jakimś szkoleniu związanym z naprawą tych błędów i one są powtarzane. Dlatego tak ważny jest udział w szkoleniach – twierdzi Paula Januszkiewicz. – Technologie cały czas się zmieniają, pojawiają się nowe zagrożenia, które powinny zostać rozłożone na czynniki pierwsze, zrozumiane, a procedury przeciwdziałania wdrożone.

Konieczność inwestycji w bezpieczeństwo IT potwierdzają dane PwC. W ubiegłym roku światowe firmy straciły z powodu ataków hakerskich nawet do 575 mld dol. W 2014 roku ich liczba wzrosła o około połowę. Oznacza to 117 tys. cyberataków dziennie.

Previous Czym są fundusze inwestycyjne?
Next Skomplikowane bariery prawne największą barierą rozwojową dla małych i średnich firm

Może to Ci się spodoba

Nowe technologie zmieniają branżę zakupową. Firmy mogą dzięki temu znacząco obniżyć koszty

Usprawnienie procesów zakupowych pozwala firmie zaoszczędzić kilkanaście procent kosztów. Dlatego menadżerowie przykładają do tego obszaru coraz większą wagę i równolegle z Przemysłem 4.0 rozwija się idea Zakupów 4.0. Ostatni trend to wykorzystanie

Rośnie popularność usług coachingowych w Polsce. Rynek czekają wzrosty

U blisko 80 proc. osób, które skorzystały z coachingu, wzrosła pewność siebie. Niewiele mniej zadeklarowało poprawę relacji interpersonalnych. Coaching wspomaga również życie zawodowe. W Polsce tego typu usługi dopiero zdobywają popularność.

Polska branża medyczna coraz bardziej innowacyjna

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej

Jak Wykorzystać Materiały POS w Twoim Biznesie

Materiały POS (Point of Sale), nazywane również materiałami reklamowymi, są kluczowym narzędziem w detalicznym biznesie. Wykorzystując je, zwiększamy sprzedaż, wzmocnimy markę i budujemy lojalność klienta. Poznajmy bliżej tę niezwykle istotną

Firma 1Comments

Firmowe dane na dysku w chmurze – bezpieczeństwo i wygoda

Wiele firm w swojej działalności skupia się głównie na pozyskiwaniu nowych klientów, zapominając o tak ważnym aspekcie, jak bezpieczeństwo przechowywanych danych. Utrata danych rodzi poważne konsekwencje, poza stratami finansowymi prowadzi

Coraz bliżej rewolucji w systemie emerytalnym

Planowana w najbliższych miesiącach reforma emerytalna może spowodować, że wielu pracodawców zdecyduje się utworzyć pracownicze programy emerytalne na starych zasadach. Na zarejestrowanie PPE w Komisji Nadzoru Finansowego zostało tylko kilka miesięcy. Najprawdopodobniej

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź