Jak nie zepsuć listu motywacyjnego?
W dzisiejszych czasach proces rekrutacji zaczyna się od przyjmowania kandydatur. Wśród nich dużą popularnością cieszyło się CV, które stanowiło drobne i treściwe streszczenie kariery zawodowej oraz ukończonych studiów. Od jakiegoś czasu pracodawcy żądają także dostarczenia listu motywacyjnego. Dlaczego kandydat go przygotowuje? Jakie wiadomości powinien zawierać?
Zwykle powodem, dla którego pracodawca zaprasza na rozmowę kwalifikacyjną jest właściwie przygotowane CV oraz list motywacyjny. To tam znaleźć można podstawowe dane osobowe oraz najważniejsze informacje. Wśród nich najbardziej liczą się dotychczasowe stanowiska pracy oraz ukończone szkoły i kursy.
O ile CV jest naprawdę łatwe, ponieważ wystarczy jedynie uzupełnić standardowe wiadomości, o tyle list motywacyjny przysparza wielu problemów. Okazuje się jednak, że tworzenie wcale nie jest takie trudne. Aby dokument wyglądał rzetelnie należy:
– w prawym górnym rogu usytuować datę i miejscowość,
– w lewym górnym roku umieścić swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania),
– poniżej, po prawej stronie dane firmy, do której wysyłana będzie aplikacja (nazwa oraz lokalizacja siedziby),
– następnie należy przejść do pisania treści, a początkowy akapit rozpocząć krótką informacją, na jakie stanowisko składane są dokumenty oraz gdzie znaleziono ogłoszenie (praca, internet, telewizja),
– w dalszej części należy zrobić autoreklamę, czyli przywołać} całą listę zalet, możliwości, doświadczenia i kwalifikacji, które przyczynią się do odpowiedniego wykonywania powierzonych obowiązków,
– zakończyć można wyrażeniem nadziei, że pracodawca zainteresuje się kandydaturą i bezzwłocznie zaprosi na rozmowę rekrutacyjną.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Niepełnosprawność a kariera zawodowa
Niepełnosprawność to niesprawność fizyczna lub psychiczna, który utrudnia zwyczajne funkcjonowanie. Od czasu do czasu w spełnianiu prostych obowiązków potrzebne jest wsparcie osób trzecich. Czy niepełnosprawność blokuje rozwój zawodowy? W zgodzie
Jak wygląda umowa o dzieło?
Jedną z popularnych w Polsce form zatrudnienia nieustannie jest umowa o dzieło. Kwalifikowana jest to kategorii tzw. umów śmieciowych, które nie dają przyszłości i pewnego miejsca pracy. Czym charakteryzuje się
Co zamieścić w aktach osobowych podwładnego?
Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę posiada swoje akta osobowe. Prowadzone są przez przełożonego lub osobą do tego upoważnioną. W trakcie trwania stosunku pracy gromadzi się w nich wszystkie
Praca na dwa etaty
Polacy coraz częściej rozpoczynają dodatkową prace. Determinuje ich do tego niezadowalająca sytuacja finansowa w ich gospodarstwach domowych. Czy możemy pracować na podstawie dwóch porozumień o prace u jednego pracodawcy? Oczywiście,
Outsourcing procesów rekrutacji pozwala oszczędzić czas i koszty. W Polsce popularność takich usług jest jednak wciąż niewielka
Światowy rynek outsourcingu rekrutacji stałych rośnie w tempie 15 proc. rocznie. W 2016 roku jego wartość może wynieść 4,9 mld dolarów. Na Zachodzie z tego typu usług korzysta coraz więcej firm, m.in.
Jaki poziom bezrobocia przewidują specjaliści?
Biorąc pod uwagę dane Głównego Urzędu Statystycznego w sektorze przedsiębiorstw średnie honorarium było większe o 3% w porównaniu do ostatniego roku. Niestety oczekiwania ekonomistów były zbyt optymistyczne, prognozowali bowiem wzrost
1 Comment
abek
10 sierpnia, 13:41