Czy opłaca się brać auto w leasing?

Czy opłaca się brać auto w leasing?

Prowadzisz działalność gospodarczą i chciałbyś kupić auto na firmę, ale nie masz wolnej gotówki? Korzystnym rozwiązaniem dla Ciebie może być wzięcie auta w leasing. Co to oznacza i z czym się wiąże? Przeczytaj poradnik i zdobądź podstawową wiedzę na temat brania samochodu w leasing.

Czym jest leasing samochodowy?

Leasing to kusząca alternatywa wobec brania kredytu gotówkowego w przypadku chęci zakupu auta, a także płacenia za pojazd całej stawki od razu. W praktyce łączy elementy kredytu i dzierżawy. Decydując się na leasing, nie musisz naruszać budżetu Twojej firmy. Wiąże się to jednak z pewną niedogodnością – auto, które otrzymasz, nie będzie tak naprawdę Twoje. Ty wyłącznie zyskasz prawo do użytkowania go przez czas i na warunkach określonych w umowie z leasingodawcą.

Leasing w pewien sposób odpowiada wypożyczeniu czy wynajmowaniu czegoś, np. mieszkania. Będziesz zobowiązany do płacenia regularnych rat (miesięcznych lub kwartalnych), w innym wypadku zostaniesz poproszony o zwrot samochodu. Przez cały ten czas w świetle prawa właścicielem pojazdu będzie leasingodawca.

Dla starych czy nowych przedsiębiorców?

Samochód w leasing możesz wziąć bez względu na to, czy prowadzisz firmę od wielu lat, czy jest to mała i świeża działalność. Jako „nowy gracz” musisz się jednak liczyć z wyższą opłatą wstępną. Różnica wynika z odmiennego ryzyka, jakie musi ponieść firma leasingowa, dobijając z Tobą targu.

Uwaga: nie każda firma leasingowa dopuszcza transakcje z nowymi przedsiębiorcami. Poszukaj takiej, dla której Twój krótki staż nie będzie stanowił problemu.

Leasing a VAT

Korzystanie z leasingu jest korzystne dla właścicieli działalności gospodarczych, ponieważ mogą oni odliczyć sobie płacone raty od podatku. Najpierw rozliczysz czynsz inicjalny, a pod koniec zakup auta (po upływie okresu leasingu możesz wykupić samochód w cenie niższej niż początkowa). Obowiązuje Cię jednak limit – możesz odliczyć maksymalnie 60% kwoty i wartość musi być niższa nić 6000 zł.

W kwestii opłat warto jeszcze dodać, że jeśli postanowisz dokonać cesji umowy leasingowej na inną osobę lub zmienić zapis w umowie (np. dotyczący terminu spłaty), leasingodawca ma prawo zażądać od Ciebie dodatkowej opłaty.

Leasing – wady i zalety

Nie ma rozwiązań idealnych. Leasing samochodowy to dla Ciebie szansa, ponieważ możesz korzystać z samochodu bez angażowania własnych środków pieniężnych, Twoja prywatna zdolność kredytowa nie zostaje zmniejszona, a proces brania pojazdu w leasing jest prostszy od brania kredytu.

Jednocześnie leasing wiąże się z wysokimi opłatami, ryzykiem utraty pieniędzy, gdyby firma leasingowa zbankrutowała, wyższą ceną pojazdu w stosunku do tego, gdybyś kupił je od razu, sankcjami związanymi z niewywiązaniem się z umowy oraz koniecznością spłacenia całej kwoty nawet w przypadku utraty samochodu.

Nie zapomnij też, że choć w świetle prawa nie jesteś właścicielem pojazdu, musisz wykupić ubezpieczenie samochodu w leasingu. Na szczęście jest ono korzystniejsze cenowo od ubezpieczenia prywatnego. Skorzystaj z porównywarki polis komunikacyjnych, by znaleźć najtańsze.

Previous Jakie korzyści daje udział w programie Polska Bezgotówkowa?
Next Czym są księgi wieczyste i kto z nich korzysta?

Może to Ci się spodoba

Duże zmiany w przepisach o ochronie danych. Firmy nie są gotowe na kompleksowe zarządzanie nimi

RODO wejdzie w życie już w piątek. Dostosowanie się do nowych przepisów całkowicie zmieni rolę branży IT w kontekście ochrony prywatności i będzie wymagać ścisłej współpracy wszystkich struktur organizacyjnych w firmie. Część z nich wciąż nie jest

Zakup zaawansowanego oprogramowania dla biznesu

Mali i średni przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w zaawansowane oprogramowanie biznesowe. Stały się one dla nich bardzo istotnym narzędziem prowadzeniu biznesu. Cena nie jest już najważniejszym kryterium, liczy się to, w jaki sposób programy pozwolą

Wyhamowały inwestycje w gospodarstwach rolnych

Sprzedaż ciągników i przyczep rolniczych spada. I półrocze 2019 roku jest pod tym względem najsłabsze od lat. W sumie zarejestrowano nieco ponad 3,9 tys. nowych ciągników i blisko 2,4 tys. nowych przyczep.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post