Jak spełnić marzenie o własnej kawiarni?
Praca na etacie nie jest dla każdego. Jest taka grupa osób, którym marzy się ucieczka z korporacji i przejście „na swoje”. Jednym z marzeń dla wielu z nich jest posiadanie własnej kawiarni. Jak spełnić sen o prowadzeniu takiego biznesu? O czym trzeba pamiętać przed zarejestrowaniem firmy? Podpowiadamy!
Biznesplan na start
Pierwszym etapem przygotowań powinno być stworzenie precyzyjnego biznesplanu. Musimy umieścić w nim wszystkie potencjalne wydatki oraz budżet, który możemy przeznaczyć na start. Na początek przyda się zapas gotówki, bo pierwsze chwile – nawet już po otwarciu kawiarni – najpewniej będą trudne. Z doświadczenia przedsiębiorców wynika, że większość kawiarni nie zarabia co najmniej kilka miesięcy po otwarciu. Miejmy to na uwadze, planując budżet.
Jeśli będziemy potrzebować pożyczki lub kredytu, zorientujmy się w dostępnych ofertach. Nie korzystajmy z nieznanych firm. Udajmy się do banku – tylko w ten sposób zapewnimy sobie finansowe bezpieczeństwo. Przeanalizujmy, która z instytucji ma najlepszą ofertę dla młodych firm. Negocjujmy, a w razie potrzeby skorzystajmy z pomocy doradcy kredytowego.
Najlepsze miejsce
Kolejny etap przygotowań to znalezienie najlepszego lokalu usługowego. W Warszawie i innych dużych miastach nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem idealnego miejsca. Lokale usługowe należy analizować pod kątem potencjalnego zagospodarowania przestrzeni kawiarnianej. Inne miejsce będzie się nadawać na salon fryzjerski, inne na niewielką knajpkę.
Pamiętajmy, że lokale usługowe w Warszawie czy Gdańsku różnią się między sobą cenami. Taniej będzie w dzielnicach podmiejskich, bardziej oddalonych od centrum. Takie położenie wcale nie oznacza, że będziemy mieć problem z gośćmi! Nie tylko w sercu miasta ludzie potrzebują dobrej kawy czy domowego ciasta. Świetnie sprawdzą się te lokale usługowe, które są położone na nowych, młodych osiedlach.
Czas na przyjemności!
Te dwa etapy przygotowawcze są najistotniejsze przy planowaniu startu kawiarnianego biznesu. Później przychodzi czas na większe przyjemności. Musimy przemyśleć ofertę, zorientować się w potrzebnym sprzęcie, pomyśleć nad wystrojem miejsca. Warto przeanalizować konkurencję i znaleźć niszę, która pozwoli nam się wyróżnić spośród innych tego typu lokali. Im ciekawszy będzie nasz pomysł, tym większa szansa na to, że kawiarnia okaże się sukcesem!
Może to Ci się spodoba
W jakie fundusze inwestycyjne warto inwestować?
Polski rynek funduszy inwestycyjnych oferuje blisko 1000 produktów TFI różniących się poziomem ryzyka, potencjałem zysku czy stosowaną polityką inwestycyjną. Sprawdź zatem, jak odnaleźć się w tym gąszczu ofert i wybrać
Branża hotelarska zmaga się z niedoborem pracowników
Duża konkurencja ze strony apartamentów i obiektów na krótkoterminowy wynajem oraz rosnące koszty pracy powodują, że hotele muszą szukać sposobów na podniesienie rentowności i przyciągnięcie gości. To jest jednak trudne ze względu na
Do 2020 roku 3/4 średnich i dużych firm będzie korzystać z zaawansowanej analityki
Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture
Co trzecia innowacyjna firma w Polsce zakładana jest przez kobietę
Prawie co trzeci start-up w Polsce ma wśród założycieli kobietę. Tylko niewielka część z nich tworzy go w obszarze technologicznym czy naukowym. Dodatkowo co piąta studentka uczelni technicznej nie wie, czym jest start-up technologiczny.
Jak reklamować firmę w Niemczech?
Reklama w Niemczech ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić, planując kampanie. Istnieje wiele kanałów reklamowych, które można wykorzystać, a każdy z nich ma swoje unikalne korzyści. Reklama online: Niemcy
Przybywa pracowników tymczasowych. Wartość tego rynku w Polsce to ponad 5,5 mld zł
Globalny rynek pracy tymczasowej wzrósł w 2015 roku o 12 proc. i odpowiada za 70 proc. przychodów branży agencji zatrudnienia. Wciąż jednak pracownicy tymczasowi stanowią zaledwie 1,8 proc. ogółu zatrudnionych. W Polsce odsetek

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post