Praca na dwa etaty

Praca na dwa etaty

Polacy coraz częściej rozpoczynają dodatkową prace. Determinuje ich do tego niezadowalająca sytuacja finansowa w ich gospodarstwach domowych. Czy możemy pracować na podstawie dwóch porozumień o prace u jednego pracodawcy?

Oczywiście, że tak. Zgodnie z prawem pracy nie ma przeciwwskazań, by biznesmen zatrudniał pracownika na dwóch etatach. W rzeczywistości, to od zainteresowanego zależy w jaki sposób będzie wykorzystywał czas wolny od pierwszej pracy.

Porozumienie takie nie posiada jakichś odrębnych ograniczeń, jednakże pracobiorca musi mieć zapewnioną odpowiednią ilość godzin na odpoczynek pomiędzy odrębnymi zajęciami. Druga umowa powinna obejmować pracę odrębna niż ta scharakteryzowana na podstawie pierwszego etatu. Pracodawca, który nie przestrzega zasad godzin pracy podwładnego podlega sankcjom finansowym w kwotach od 1000 do 30 000 złotych.

Podmiot pracujący na dwóch etatach uzyskuje dwa wynagrodzenia i musi odprowadzać inne składki z powodu poszczególnych paktów. Kadrowa powinna ponadto prowadzić dwie teczki obejmujące takiego pracownika z rozdzieleniem na poszczególnie obowiązki.

Przed rozpoczęciem każdej aktywności zawodowej, zainteresowany musi zrobić niezbędne badania lekarskie. Dotyczy to również przypadku gdy pracująca już osoba posiada aktualne badania.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy urządzenia wielofunkcyjne są efektywne?
Next Jak usprawiedliwić nieobecność w pracy?

Może to Ci się spodoba

Zatrudnienie 0 Comments

Jak sprawdzić autentyczność zwolnienia lekarskiego?

Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę może dostać urlop chorobowy na podstawie zwolnienia lekarskiego. Nie zawsze przełożony ma pewność, że dokument został wystawiony zgodnie z prawem i na podstawie

ZUS – obowiązki pracodawcy w związku z zatrudnieniem

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to druga po urzędzie skarbowym instytucja, z którą przedsiębiorca zobowiązany jest prowadzić wymianę dokumentacji, informacji i pieniędzy. Największą ilość deklaracji, wniosków, różnego rodzaju informacji przesyła do ZUS

Zatrudnienie 0 Comments

Jakie są cechy zatrudnienia na podstawie stosunku pracy?

W przypadku zaistnienia stosunku prawnego pomiędzy dwoma podmiotami mamy do czynienia ze stosunkiem pracy. Przez jego powstanie pracownik zobowiązuje się do wypełniania określonej pracy na rzecz pracodawcy w miejscu i

Zatrudnienie 0 Comments

Wady i zalety zatrudnienia niepracowniczego

W związku z nieustannymi zmianami na rynku pracy przedsiębiorcy i kandydaci usiłują odszukać najlepsze rozwiązania i wygodny sposób zatrudnienia. Dużym zaufaniem obdarza się umowy o pracę, bowiem dają stabilizację i

Zatrudnienie 0 Comments

Jak nie konstruować listu motywacyjnego?

List motywacyjny to sposób na autoprezentację i metoda idealnej promocji. Trzeba pamiętać, aby ciekawie zawrzeć informacje i zainteresować przyszłego pracodawcę innowacyjnością i kreatywnymi rozwiązaniami. Są jednak potknięcia, których uczynić nie

Zatrudnienie 0 Comments

Czy zbieranie notatek służbowych jest konieczne?

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest rzetelna ocena swoich podwładnych oraz poprawa efektywności pracy. Jeśli zatrudniony wykazuje zachowania niezgodne z przyjętymi zasadami może sporządzić notatkę służbową, która uwypukla i rejestruje błędy pracownika.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź