Skończył się czas na uzupełnienie kwalifikacji BHP

Skończył się czas na uzupełnienie kwalifikacji BHP

Czas na uzupełnienie kwalifikacji przez osoby pracujące w służbie higieny i bezpieczeństwa pracy minął z dniem 30 czerwca tego roku. Przez osiem lat trwał okres przejściowy, w trakcie którego osoby nieposiadające określonych kompetencji miały czas na ich uzupełnienie. Rezultatem braku realizacji wymogów rozporządzania skutkuje utratą uprawnień do wykonywania zawodu i zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy.

W rozporządzeniu znalazła się również regulacja, która określa wymagania kwalifikacyjne, jakie muszą zostać spełnione przez osoby, które chcą wykonywać ten zawód i tak:

– inspektorem do spraw BHP może zostać osoba posiadająca tytuł technika BHP oraz 3-letni staż pracy w tej służbie,

– starszym inspektorem do spraw BHP może być osoba mająca zawód technika BHP oraz 3-letni staż pracy w służbie BHP,

– specjalistą do spraw BHP może być pracownik posiadający wykształcenie wyższe kierunkowe i co najmniej 1 rok odbytej pracy,

– starszym specjalistą do spraw BHP może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie zgodne z kierunkiem oraz co najmniej 3-letni staż pracy w zawodzie,

– głównym specjalistą do spraw BHP może być osoba, która ma wyższe wykształcenie kierunkowe oraz co najmniej 5-letni staż pracy w zawodzie.

Brak niezbędnych kwalifikacji do wykonywania zawodu pracownika BHP jest podstawą do wypowiedzenia stosunku pracy przez pracodawcę.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak wystawić fakturę korygująca i notę?
Next Czym zajmuje się EZIG?

Może to Ci się spodoba

Dlaczego warto inwestować w szkolenie menedżerów?

Dla sprawnego i pomyślnego funkcjonowania każdej firmy jako całości niezbędna jest odpowiednio wykwalifikowana kadra zarządzająca – ta prosta prawda, choć z pozoru oczywista, bywa jednak w polskich przedsiębiorstwach regularnie zapominana.

Jak internet pomaga w rekrutacji pracowników?

W dobie rozwoju technologicznego i innowacyjnych rozwiązań internet stał się świetnym narzędziem służącym do wielu celów. Obecnie większość korzysta z sieci, aby porozumiewać się z rodziną lub znajomymi, czytać wiadomości

Wypowiedzenie porozumienia o wydłużeniu okresów rozliczeniowych

Od kiedy Państwowa Inspekcja Pracy przedstawiła swoją ocenę porozumień o wydłużaniu okresów rozliczeniowych do 12 miesięcy nie milkną komentarze na ten temat. W opinii PIP pracownicy powinni mieć możliwość wypowiedzenia

Wszystko o odprawie pośmiertnej

Utrata życia przez podwładnego to szokujące przeżycie dla rodziny, ale także pracodawcy. Zgodnie z prawem powinnością każdego przełożonego jest przekazanie odprawy pośmiertnej. Na jakich zasadach jest wypłacana? W jaki sposób

Na polski rynek pracy może trafić ok. 600 tys. uchodźców, głównie kobiet. Pracodawcy dostosowują ofertę

– Wśród uchodźców z Ukrainy około połowę stanowią dzieci, więc nie mogą pracować. Z pozostałego miliona jakaś część to babcie, które z tymi dziećmi przyjechały. Tak więc realnie na polski rynek pracy może napłynąć około

ZUS – obowiązki pracodawcy w związku z zatrudnieniem

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to druga po urzędzie skarbowym instytucja, z którą przedsiębiorca zobowiązany jest prowadzić wymianę dokumentacji, informacji i pieniędzy. Największą ilość deklaracji, wniosków, różnego rodzaju informacji przesyła do ZUS

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź