Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia

Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia

Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego.

Zasady wprowadzenia telepracy formułuje pracodawca w porozumieniu z zakładową organizacja związkową. Aby taka forma pracy mogła być świadczona przez pracownika musi to zostać ustalone pomiędzy nim a pracodawcą w momencie zawierania umowy o pracę i w takim przypadku umieszcza się w niej dodatkowo kryteria wykonywania telepracy.

Możliwe jest także, aby w trakcie zatrudnienia doszło do uzgodnienia między pracownikiem a pracodawcą. Wprowadzenia innych warunków realizowania pracy w trakcie zatrudnienia może być uzgodniona na mocy porozumienia stron, a także z inicjatywy zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Jeśli pracownik nie zgodzi się na zmianę formy pracy, jej brak nie może stanowić dla pracodawcy argumentu, który tłumaczyłby wypowiedzenie umowy o pracę.

Przepisy prawne zezwala na rezygnacje z telepracy. W terminie 3 miesięcy od terminu przystąpienia do pracy w tej formie, pracownik lub pracodawca mają prawo wystąpić z wnioskiem o przestanie wykonywania telepracy i przywrócenie poprzednich warunków wykonywania pracy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy możemy zmienić okres urlopu?
Next O czym powinien powiadomić sprzedawca przy umowie na odległość?

Może to Ci się spodoba

Urlopy 0 Comments

Kiedy pracodawca nie odmówi wolnego?

Każdy zatrudniony funkcjonujący na zasadach umowy o pracę ma święte prawo do wybrania dni wolnych od pracy. Wystarczy tylko, że podwładny spełnia wszystkie wymogi niezbędne do ubiegania się o wspomniane

Kodeks pracy 0 Comments

Branża IT zatrudnia na kontraktach – na czym to polega?

Kodeks Pracy reguluje możliwości i sposoby zatrudniania pracowników, uściśla rodzaje umów. Sam sposób zatrudnienia uzależniony jest od pracodawcy i samego kandydata na dany etat. Oczywiście niezmiernie ważny jest sposób pracy,

Kodeks pracy 3 komentarze

Pracownik nie ma obowiązku odbierania służbowych SMS-ów i e-maili podczas urlopu

Pracodawca nie powinien wymagać, aby jego podwładny był dostępny podczas urlopu wypoczynkowego. W praktyce wielu pracodawców oczekuje jednak, że pracownik pozostanie w kontakcie telefonicznym czy e-mailowym, a pracownicy z różnych powodów akceptują ten

Kodeks pracy 0 Comments

Czy pomieszczenie, w którym pracujemy musi spełniać wymogi BHP?

Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy opisują właściwe pomieszczenie, w którym realizowane są obowiązki służbowe. Ze względu na rodzaj posiadanej pracy musi ono spełniać podstawowe normy z tego zakresu. Zatrudniający jest

Kodeks pracy 0 Comments

Umyślny czy nieumyślny wypadek w pracy? Kto pokryje szkody?

Szkody powstałe podczas pracy z przewinienia poddanego, są obciążone zwrotem ze strony winnego. Jeśli pracobiorca odstąpił powinność z pełna świadomością, musi naprawić powstałe krzywdy w całości. W sytuacji faktycznej szkody

Kodeks pracy 0 Comments

Jakie elementy świadczą o dyskryminacji przy poszukiwaniu pracy?

Przepisy prawa pracy zakazują jakichkolwiek działań świadczących o dyskryminacji. To zjawisko może mieć miejsce już na początku starania się o pracę. Pracodawca, który dopuści do pogwałcenia zasady zostanie pociągnięty do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź