Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia
Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego.
Zasady wprowadzenia telepracy formułuje pracodawca w porozumieniu z zakładową organizacja związkową. Aby taka forma pracy mogła być świadczona przez pracownika musi to zostać ustalone pomiędzy nim a pracodawcą w momencie zawierania umowy o pracę i w takim przypadku umieszcza się w niej dodatkowo kryteria wykonywania telepracy.
Możliwe jest także, aby w trakcie zatrudnienia doszło do uzgodnienia między pracownikiem a pracodawcą. Wprowadzenia innych warunków realizowania pracy w trakcie zatrudnienia może być uzgodniona na mocy porozumienia stron, a także z inicjatywy zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Jeśli pracownik nie zgodzi się na zmianę formy pracy, jej brak nie może stanowić dla pracodawcy argumentu, który tłumaczyłby wypowiedzenie umowy o pracę.
Przepisy prawne zezwala na rezygnacje z telepracy. W terminie 3 miesięcy od terminu przystąpienia do pracy w tej formie, pracownik lub pracodawca mają prawo wystąpić z wnioskiem o przestanie wykonywania telepracy i przywrócenie poprzednich warunków wykonywania pracy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czym jest ryzyko zawodowe?
Każdy zatrudniający pracowników przedsiębiorca musi prowadzić analizy ryzyka zawodowego oraz wyniki przekazywać podwładnym. Jest to działanie obowiązkowe i prowadzące do minimalizowania wypadków oraz tragicznych zdarzeń podczas wypełniania powinności zawodowych. Ryzyko
Przywileje kobiet w ciąży
Kobieta brzemienna ma szczególne prawa, a pracodawca ma obowiązek zapewnić jej stosowne warunki zgodne z Kodeksem pracy. Najważniejszym cechą przywilejów jest brak możliwości rozwiązania umowy z kobietą w ciąży. W
Czas pracy pracowników niepełnosprawnych
W przepisach prawa pracy wyszczególnione są regulacje w zakresie czasu pracy pracowników niepełnosprawnych. Dzięki temu mogą oni brać udział w rynku pracy. Zgodnie z przepisami czas pracy osób niepełnosprawnych nie
Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?
W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń. Przede wszystkim
Jakie prawa ma pracownik zatrudniony na podstawie umowy zlecenie?
Poprawne zawarcie umowy zlecenia normuje Kodeks Cywilny. Niestety nie określa zasad przyznawania urlopu na podstawie tego typu porozumienia pracownika z pracodawcą. Chęć otrzymania urlopu w pracy pracobiorca zgłasza biznesmenowi, u
Czy pracując na umowie zlecenie należy się urlop i okres wypowiedzenia?
Jednym z rodzajów umów cywilnoprawnych jest umowa zlecenie. Nie jest ona umową o pracę, wobec czego nie odnoszą się do niej regulacje prawa pracy. Przepisy dotyczące tego rodzaju zatrudnienia znajdują
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post