Jak wypromować start-up. Wszystko o reklamie nowych projektów biznesowych

Jak wypromować start-up. Wszystko o reklamie nowych projektów biznesowych

Każdy kto zmierzył się z założeniem własnej działalności gospodarczej wie, że pomysł to dopiero początek biznesowej przygody. Czy zakończy się sukcesem, zależy od wielu czynników. Jednym z ważniejszych jest skuteczna reklama. Jak wypromować start-up – przeczytaj rady eksperta.

Startup – firma z ambicjami

Mówiąc najprościej start-up to firma in statu nascendi. Jego twórcy mają pomysł (czasem już nowy produkt czy usługę), ale nie wypracowali jeszcze konkretnego modelu biznesowego. Przeważnie ich koncept dotyczy nowych technologii, choć to nie jest warunkiem bezwzględnym. Start-up to specyficzny rodzaj przedsiębiorstwa. Najczęściej takie projekty charakteryzują się niskimi kosztami rozpoczęcia działalności oraz wyższym ryzykiem i zwrotem z inwestycji od tradycyjnych przedsięwzięć.

Na podstawie doświadczeń wielu firm, które dzisiaj są potentatami w branży internetowej, można także wskazać, że zwrot z inwestycji w przypadku start-upów przychodzi stosunkowo szybko. To bardzo inspiruje młodych adeptów przedsiębiorczości. Nie chcą oni czekać latami, aż ich wysiłek przekuje się w finansowy sukces. Wierzą, że dzięki innowacyjnemu produktowi jaki opracowali, ich firma szybko zyska rozgłos. Ich nadzieje są uzasadnione, lecz, aby to stało się faktem a  nie tylko marzeniem, należy ten proces wesprzeć. Obecnie o uwagę klientów walczy wiele firm z zakresu nowych technologii.

W Polsce działa ponad 2,5 tys. start-upów. Z analiz wynika,  że 60 proc. z nich powstało na bazie własnego kapitału. Najczęściej to są oszczędności lub pomoc rodziny. Te środki są na tyle małe, że właściwie wszystkie pochłania praca nad nowym projektem – razdko kiedy wystarcza jeszcze na marketing. Sprawę nieco utrudnia fakt, że większość z nich ma ambicje podbić nie tylko nasz rynek, ale także globalny. To determinuje w pewien sposób komunikację marketingową, której odbiorcami mają być ludzie z całego świata.

Wyróżnij się albo giń

To zasada w marketingu, która dotyczy praktycznie wszystkich przedsięwzięć biznesowych. Na sukces może liczyć firma, która przekona klientów, że oferuje im coś, czego dotychczas nie było. Każdy autor do swojego projektu jest przywiązany emocjonalnie. Wydaje mu się, że jego pomysł jest wyjątkowy i szczególny. To normalna sprawa. Jednak czy rzeczywiście on taki jest, zadecydują klienci. Obecnie o uwagę odbiorców walczy wiele podmiotów. Czasem ich produkty nie różnią się znacząco pod względem technicznym czy funkcjonalnym. To, który stanie się hitem sprzedażowym, zdecyduje skuteczna promocja.

Właściciele start-upów stają przez bardzo trudnym zadaniem, ponieważ nie dość, że muszą konkurować z innymi tego rodzaju konceptami, to na dodatek z koncernami już dobrze zadomowionymi na rynku i dysponującymi ogromnym budżetami na marketing. A to nie łatwa sztuka. Brak środków zmusza twórców start-upów do poszukiwania sposobów, które przy stosunkowo niewielkich kosztach pozwolą pokazać światowej publiczność ich oryginalny produkt.

Growth Hacking – sposób na wypromowanie start-upa

W przypadku start-upów efektywność to najważniejszy czynnik determinujący wybór narzędzi marketingowych. Większości tego rodzaju firm nie stać na reklamę telewizyjną czy prasową, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości, jakie daje Internet. A te są praktycznie nieograniczone. Najnowszym trendem w tym zakresie jest Growth Hacking. To technika, którą z powodzeniem stosuje wiele firm, które mogą się już pochwalić pierwszymi sukcesami (np. Uber – internetowa aplikacja pomagająca organizować transport osób).

Polega ona na powszechnym wykorzystaniu innowacyjnych metod promocji (SEO/SEM, marketing treści, fora internetowe, e-mail marketing, social media, viral marketing, komunikatory mobilne, itp.), znacznie tańszych i bardziej skutecznych od tych tradycyjnych. Termin hacking nie powinien przerażać młodych biznesmenów. Ma on tutaj bardziej metaforyczny wymiar niż dosłowny. Po prostu ta technika odwołuje się do wszystkich możliwych sposobów, które nie są zabronione prawem. Wykorzystuje także wszelkie luki w systemach informatycznych i interpretuje na własną korzyść wytyczne różnych serwisów. Growth Hacking nastawiony jest na wzrost (właściwie pomija, co zarzucają mu krytycy, takie elementy jak wizerunek czy rozpoznawalność marki). To jest głównym celem działań w tym zakresie, dlatego ta strategia szczególnie sprawdza się w przypadku nowych firm, które, aby przetrwać ten najtrudniejszy początkowy moment, muszą znaleźć szybko dużą grupę klientów.

Przy pomocy Growth Hackingu można zmaksymalizować sprzedaż usług lub produktów, powiększyć zasięg sprzedaży, zwiększyć poziom konwersji lub wygenerować dużą liczbą atrakcyjnych zakupowo leadów. Dla praktyków stosujących tę technikę poziom wzrostu i jednostka czasowa, w której można go osiągnąć to dwa najważniejsze kryteria skuteczności. Z kolei efektywność oceniana jest na podstawie sumy kosztów poniesionych w celu osiągnięcia zamierzonego celu. W tym ostatnim aspekcie Growth Hacking nie ma sobie równych.

Podsumowanie

Start-up to tak naprawdę pomysł plus skuteczna promocja. Nawet najlepszy koncept nie jest w stanie przebić się w tłumie i przetrwać na rynku bez skutecznej reklamy. To samo dotyczy jednak pomysłu, jeśli będzie on słaby, to nie pomoże mu nawet najlepsza komunikacja marketingowa. Twórcy start-upów nie powinni tego elementu ignorować, muszą korzystać z każdej dostępnej okazji, aby zaprezentować swój projekt szerszej publiczności. Także tej, jaką oferuje nasz serwis. Po wypełnieniu formularza informacja o Państwa firmie ma szanse pojawić się na portalu www.BiznesGazeta.pl oraz jej fanpagu.


* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Unijny VAT kontra mali sprzedawcy usług elektronicznych
Next Start-up DlaWas.Info

Może to Ci się spodoba

Rosną wydatki reklamowe branży modowej

Sektor modowy wydał na reklamę w pierwszym półroczu 112 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Codemedia. Prym w wydatkach wiodły marki odzieżowe, a także producenci i dystrybutorzy

Polska trzeci rok z rzędu liderem eksportu stolarki okiennej w Unii

Łączna produkcja stolarki budowlanej w polskich zakładach wzrosła w 2017 roku o prawie 6 proc. i sięgnęła 23,4 mln sztuk. Natomiast w ciągu ostatnich czterech lat liczba okien i drzwi wyprodukowanych w polskich fabrykach zwiększyła się o 24

Copywriting – jakość ma znaczenie.

Dobre teksty o wartościowej treści są w dzisiejszych czasach na wagę złota. Internet nie jest już miejscem, w którym reklamy banerowe grają pierwsze skrzypce, a kampanie reklamowe opierają się jedynie

Konto bankowe z obsługą księgowości online. Banki ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenie małych firm

Jednoosobowa działalność gospodarcza to w Polsce najpopularniejsza forma prowadzenia firmy. Decyduje się na nią coraz więcej osób – w tym roku liczba jednoosobowych firm przekroczyła już 3 mln. Prowadzenie takiej działalności jest

Czy i dlaczego warto wdrożyć w firmie system rejestracji czasu pracy?

Wiele firm nadal stosuje tradycyjne metody rejestracji czasu pracy, takie jak ręczne zapisywanie godzin lub prowadzenie dziennika pracy. Warto jednak zauważyć, że ze względu na trudności związane z tego typu

Stowarzyszenie z osobowością prawną – zgłoszenie do KRS

Polacy stają się coraz bardziej aktywni na różnych polach prospołecznej działalności, ale nie tylko. Wiele aspektów wspólnego działania wymaga łączenia się sformalizowane organizacje, by móc inicjować efektywne przedsięwzięcia. Stowarzyszenie –

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź