Rewolucja cyfrowa zmienia dotychczasowe modele biznesowe

Łączenie wcześniej niepowiązanych obszarów wiedzy czy różnych działów w ramach jednej firmy staje się koniecznością. Same firmy w pojedynkę często nie są w stanie tego zrobić. Potrzebne jest wsparcie partnera technologicznego, który przeprowadzi firmę przez tę rewolucję, dostarczając odpowiednie rozwiązania i dostosowując je do wymogów rynku. Dane usługi i produkty znajdą więcej odbiorców, jeśli będą lepiej dopasowane do ich potrzeb. Współpraca jest warunkiem koniecznym – przekonuje David Hazard, wiceprezes Fujitsu w regionie EMEIA odpowiedzialny za współpracę z partnerami.

– Cyfrowa rewolucja zmienia sposób, w jaki prowadzimy biznes. Musimy przyswoić nowe umiejętności i nowe technologie. Sprzedawcy muszą się stać kompetentnymi partnerami, trzeba ich wyszkolić i nauczyć, jak oferować nowe cyfrowe aplikacje i usługi – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes David Hazard, wiceprezes Fujitsu w regionie EMEIA odpowiedzialny za współpracę z partnerami.

Poruszanie się w coraz większej ilości danych, które rosną wraz z rozwojem internetu rzeczy i mediów społecznościowych, przy jednoczesnym wykorzystaniu platform chmurowych wymaga od firm dużej wiedzy i odpowiedniego planowania. Dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest zarządzanie dokumentami w erze cyfrowej. Dlatego firma Fujitsu rozwija Imaging Channel Portal, który ma pomóc partnerom lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje rynek rozwiązań do digitalizacji dokumentów.

– Firmy i organizacje przetwarzają dziś dane czasami przechowywane w chmurze, czasami na swoich serwerach, a czasami w modelu hybrydowym. Firmy muszą się przystosować do hybrydowego podejścia do IT. Częścią danych zarządzają sami, a część jest zarządzana z zewnątrz – wskazuje Hazard.

Program Imaging Channel pomaga w prowadzeniu biznesu w czasach cyfrowej transformacji. Jak podkreśla Hazard, kluczowa jest jednak bliska współpraca między partnerem technologicznym a daną firmą.

– W programie Channel staramy się współpracować jak najbliżej partnerów. Chodzi o bliższą relację z użytkownikiem końcowym. Sami nie do końca możemy to robić, ale program Channel pozwala zidentyfikować możliwości, jakie ma klient, my zaś możemy zaoferować ekspertyzę dotyczącą transformacji cyfrowej – tłumaczy szef kanału sprzedaży Fujitsu.

Zmieniający się rynek sprawia, że aby tworzyć innowacje i być konkurencyjnym, potrzebne jest współdziałanie. Nie tylko z partnerem technologicznym, który przeprowadzi przez nowe, cyfrowe wymagania rynku, lecz także współpraca w ramach jednej organizacji między różnymi działami.

– Chodzi o to, by umożliwić partnerom bliższą współpracę nad wspólnym projektem. Także sprzedawca i partner mogą pracować razem nad jednym rozwiązaniem. Współtworzenie istnieje również w ramach jednej firmy. Dzięki cyfrowej transformacji odkrywamy, że dział marketingu, dział IT, a nawet biuro zarządu mogą się wspólnie zaangażować w kształtowanie cyfrowej przyszłości – mówi Hazard.

Połączenie wiedzy technologicznej ze znajomością biznesu organizacji i wymogów rynku pozwalają tworzyć nowe produkty i dostarczać innowacyjne usługi. Jak przekonuje ekspert, tylko współpraca między wydawałoby się autonomicznymi światami umożliwi wprowadzanie innowacji.

– Technologie i usługi, którymi dysponujemy, znajdują najlepsze zastosowanie wtedy, kiedy nasz partner jest zaznajomiony z konkretnymi potrzebami klienta i konkretnymi rozwiązaniami. Warunkiem koniecznym jest współpraca, identyfikacja celów klienta i rozwiązań oraz dobór odpowiednich ludzi do stworzenia takiego rozwiązania – analizuje Hazard.

Współtworzenie jest hasłem przewodnim tegorocznego roadshow Fujitsu World Tour 2017 – „Human Centric Innovation: Digital Co-Creation”. Podczas konferencji organizowanych w ramach roadshow na 6 kontynentach eksperci z branży, przedstawiciele Fujitsu i jej partnerów technologicznych dyskutują o tym, jak odnieść sukces w cyfrowym świecie.

Previous Wydawcy muszą w tym roku wydrukować i dostarczyć do szkół 34 mln nowych podręczników
Next Szybko rośnie liczba nowych rodzajów polis

Może to Ci się spodoba

Duże marki w ogniu krytyki w mediach społecznościowych

Większość firm choć raz doświadczyła kryzysu wizerunkowego. Choć nie zawsze przekłada się on na spadek obrotów, kluczowa w jego zażegnaniu jest odpowiednia strategia, szczególnie w mediach społecznościowych. W kwietniu przekonała się o tym sieć

Firma 1Comments

Transport wewnętrzny w przedsiębiorstwie

Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje w codziennej działalności urządzenia transportu wewnętrznego. Przenośniki transportują materiały o różnych parametrach i właściwościach. Dlatego różnią się one miedzy sobą. Podobnie różnią się poszczególne podzespoły napędowe i

Sprzątanie biur Wrocław – dlaczego warto skorzystać z usług firmy sprzątającej?

Wygląd miejsca pracy ma bardzo duży wpływ na wydajność pracowników. W zagraconym, brudnym, lub źle zaaranżowanym pomieszczeniu pracuje się znacznie gorzej. Jeśli więc zależy Ci na efektywności, to musisz zadbać

Alior Bank przeprowadzi klientów przez rewolucję technologiczną

Dodatkowe 400 mln zł na inwestycje w IT i innowacje – to jeden z głównych punktów nowej strategii Alior Banku „Cyfrowy buntownik” na lata 2017–2020. Bank uprości ofertę produktów i usług, a nowe rozwiązania

Firma 1Comments

Do końca roku w Polsce będzie 23 tys. e-sklepów. Dla 87 proc. właścicieli jest to opłacalny biznes

W tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 roku – 63 mld zł. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów przekroczy

Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej

Piłka nożna to już nie tylko sport, lecz przede wszystkim biznes. Mecze przyciągają na trybuny dziesiątki tysięcy widzów i sponsorów, którzy często inwestują duże pieniądze. W Polsce sponsoring piłki nożnej dopiero się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź