W jaki sposób przyjmować nielubianych klientów?

W jaki sposób przyjmować nielubianych klientów?

Fundamentalnym obowiązkiem każdej sekretarki jest obsługiwanie klientów i chętnych do współpracy kontrahentów. Większość rozmów odbywa się przez telefon, jednak czasami mają miejsce bezpośrednie spotkania w biurze firmy. Zazwyczaj konwersacja jest spokojna, aczkolwiek bywają nerwowi i agresywni klienci. Jak sobie z nimi poradzić? O czym wiedzieć w stresujących sytuacjach?

Każdy właściciel, który szuka sekretarki, patrzy na aparycję, kulturę osobistą, inteligencję, reakcję na stres i pewność siebie. To istotne w kontakcie z trudnymi i problematycznymi klientami, którzy przynoszą wiele komplikacji.

Aby uniknąć nieprzyjemnej kłótni warto wprowadzić w życie kilka istotnych rad. Przede wszystkim nie krzyczeć, ponieważ wpływa to negatywnie na przebieg rozmowy i dodatkowo denerwuje klienta. Poza tym trzeba zachować spokój, nie manifestować zdenerwowania, a tym bardziej lęku. Nawet w najgorszych sytuacjach nie można ulec prowokacji, do końca zachować klasę i wypowiedzi na najwyższym poziomie.

Jeśli klient będzie się przesadnie awanturował można wezwać ochroniarza lub zadzwonić po policję, która wyjaśni sprawę i skutecznie uspokoi niechcianego gościa.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy stosuje się kontrakty eksportowe?
Next Czy kierownicze stanowiska są dla kobiet?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Jakie powinności ciążą na sekretarce?

Sekretariat jest bardzo ważnym działem dla wielu małych i średnich firm. Właśnie tam przenosi się większość formalności i podejmuje wspólników i kontrahentów. Jakie obowiązki ciążą na sekretarce? Czy jest niezbędna

Sekretariat 0 Comments

Jak zbywać akwizytorów?

Akwizytorzy i przedstawiciele handlowi to nie tylko zmora osób prywatnych, ale również większych firm i przedsiębiorstw. Denerwują nachalnością i nie reagują na jednoznaczne uwagi. Jak umiejętnie zbywać natrętów i handlarzy?

Sekretariat 1Comments

Kto organizuje delegację przełożonemu?

Zazwyczaj sekretarka jest prawą ręka kierownika. Załatwia większość jego obowiązków i organizuje sprawy formalne tak, aby wszystko odbywało się w zgodzie z planem i w wyznaczonym czasie. Jakie jeszcze obowiązki

1 Comment

  1. mariusz
    08 stycznia, 14:53 Reply
    Przede wszystkim należy zapomnieć o jakichkolwiek urazach i skupić się na klientach. To zdecydowanie pomaga.

Zostaw odpowiedź