Jak wybrać dobrą firmę sprzątającą?

Jak wybrać dobrą firmę sprzątającą?

Rynek usług porządkowych w Polsce w ostatnich latach intensywnie rośnie, a według organizatorów targów ISSA/INTERCLEAN, wartość tej branży w 2015 r. przekroczyła 4 mld zł. Tylko w samej Warszawie rejestruje się kilka tysięcy firm rocznie, które oferują kompleksowe sprzątanie domów, mieszkań i biur oraz usługi porządkowe po remontach. Ponieważ zdecydowana większość z nich znika z rynku stosunkowo szybko, wybór dobrej firmy sprzątającej staje się coraz większym wyzwaniem tym bardziej, że na usługi porządkowe w outsourcingu decyduje się coraz więcej firm i przedsiębiorstw. Jak zatem wybrać profesjonalny serwis sprzątający i na co zwracać uwagę przy ocenie oferty, jaką składa?

Rekomendacje

Jeśli coś ma nas przekonać do skorzystania z usług danej firmy, niech będzie to opinia tych, którzy mają już doświadczenie z outsourcingiem usług porządkowych zwłaszcza, jeśli opinia dotyczy serwisu, z którym współpracą jesteśmy zainteresowani. Mamy dzięki temu “z pierwszej ręki” wszystkie niezbędne informacje na temat standardów i usług, jakie świadczy. Szukać ich należy także na firmowych stronach internetowych, gdzie w dedykowanych zakładkach właściciele często publikują opinie swoich klientów. Tam, gdzie ich nie ma, wszelkie wątpliwości można skonfrontować na forach i wymienić zapytania dotyczące cen usług i jakości współpracy.

Strona internetowa – wizytówka w sieci

Wiedzy na temat interesującej nas firmy szukamy zwykle w sieci i to ona w dużej mierze decyduje o wyborze, jakiego dokonamy. Strona firmowa jest przede wszystkim wizytówką i podstawowym źródłem informacji związanej z ofertą oraz kwalifikacjami, jakie potwierdzają branżowe certyfikaty wydane m. in. przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Tu również powinna się znaleźć lista referencyjna obiektów, z jakimi dany serwis sprzątający współpracował, zdjęcia z realizowanych usług i rok założenia przedsiębiorstwa. To, jak długo firma działa na rynku przekłada się na kwalifikacje kadry (szkolenia dedykowane) i stabilność, co zwiększa zaufanie i daje zleceniodawcy poczucie bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest także prowadzony blog i profil na Facebooku. Za przykład może posłużyć strona usług sprzątania w Warszawie firmy Hojo Clean, która przedstawia pełny zakres oferty, partnerów oraz prowadzi do wszystkich niezbędnych, opisanych powyżej informacji.

Zaplecze techniczne

Każdy rodzaj powierzchni ma swoje wymagania – duże, nowoczesne biura sprząta się inaczej niż małe firmy czy mieszkania. Takie usługi wymagają odpowiedniego zaplecza technicznego, którym nie dysponuje każda firma sprzątająca i warto to zweryfikować na początku. Urządzenia spryskujaco-ssące, odkurzacze, nowoczesne i specjalistyczne preparaty, jak również metody czyszczenia – o to należy pytać, aby nie stanąć w obliczu klasycznego mopa, wiadra i miotły, do jakiego wielu z nas zdążyło przywyknąć po latach zdominowanych wizerunkiem szkolnej sprzątaczki. Profesjonalne wyposażenie decyduje o tym, że taka firma zaoferuje znacznie więcej i nie ogranicza jej brak pracowników. Tam, gdzie w grę wchodzą duże powierzchnie lub kilka nieruchomości, przedsiębiorcy bardzo często decydują się na leasing urządzeń, co oznacza, że na niski standard usług raczej sobie nie pozwolą z uwagi na zbyt wysokie koszty związane z utratą zlecenia i złą opinią.

Wiarygodność i warunki współpracy

Pierwsze wrażenie bywa kluczowe i zwykle przekłada się na jakość dalszej współpracy. Dlatego, jeśli na spotkaniu pojawia się ekipa w roboczych ubraniach, podobnych zaniedbań możemy się spodziewać także w przyszłości podczas realizacji zlecenia. Zachowując więc czujność, należy omówić wszystkie nasze oczekiwania – przyszły wykonawca musi być bardzo dobrze przygotowany, znać nieruchomość oraz procedury wynikające ze specyfiki obiektu, szybko reagować i cicho sprzątać. W odpowiedzi, do oferty cenowej firma usług porządkowych powinna dołączyć:

  • plan pracy z rozpiską godzin i wykazem obsługiwanych powierzchni w poszczególnych dniach,
  • opis metod i technologii stosowanych w zakresie prac zleconych (czyszczenie, pielęgnacja, konserwacja),
  • wykaz sprzętu wykorzystywanego do realizacji zlecenia wraz z danymi osób odpowiedzialnych za jego eksploatację,
  • polisę OC na wypadek zniszczenia mienia.

Cena

Niskie kwalifikacje to nie tylko niska jakość usług i gorszy efekt sprzątania, ale poprzez zaniżenie oferty cenowej, niszczy się rynek. Taka strategia niesie ze sobą sporo rozczarowań wśród przedsiębiorców szukających dobrego serwisu porządkowego, dlatego cena nie powinna być głównym kryterium wyboru. Aby współpraca była sukcesem dla obydwu stron, warunkiem jest przygotowanie przez wykonawcę oferty dedykowanej, która uwzględni specyfikę każdego obiektu i oczekiwania zleceniodawcy. Dobra firma sprzątająca może zaproponować dodatkowe rozwiązania z wyceną czy opis sytuacji na wypadek awarii sprzętu bądź absencji pracownika, co potwierdza wysoki standard usług. To pozwala jej pokonać konkurencję małych serwisów, które nierzadko walcząc o klienta, robią to kosztem cen.

Previous Czy można zablokować komuś możliwość brania pożyczek i kredytów?
Next Firmy mogą stracić miliony przez złe zarządzanie licencjami oprogramowania

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia

Minęły już czasy, w których posiadanie telefonu było wyróżnikiem statusu majątkowego. Teraz prawie każda osoba ma przy sobie smartfona z dostępem do internetu. Czy wpłynęło to na sposób załatwiania przez

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego warto korzystać z gadżetów reklamowych?

Największą zaletą gadżetów reklamowych jest to, że jest to bardzo tania forma skutecznej reklamy. Produkty reklamowe mogą przez lata budować pozytywny wizerunek naszej firmy zupełnie za darmo. Nie dziwi wiec

Wiadomości 1Comments

Bitcoin – nowe perspektywy inwestowania. Opinie specjalisty od kontraktów CFD na BTC TeleTrade – Zbigniew Grutkowski

W tym artykule zapoznamy czytelników z możliwościami jakie dają kontrakty CFD na BTC i jakie opinie na ten temat ma specjalista od kryptowalut TeleTrade – Zbigniew Grutkowski. W tym artykule

Wiadomości 0 Comments

Finanse we dwoje, czyli jak zarządzać wspólnym budżetem i nie stracić głowy?

Zatracenie w miłości, choć niewątpliwie przyjemne, dla wielu może okazać się zgubne. Zwłaszcza gdy mijają uniesienia, a my zostajemy z zobowiązaniami finansowymi. Coraz częściej mówi się także o tym, że

Wiadomości 0 Comments

W lipcu bankructwo ogłosiło 69 przedsiębiorstw

Liczba upadłości firm w lipcu wzrosła do 69 (w czerwcu upadło 61), jednak w skali roku spadła (w lipcu 2014 roku zbankrutowało 79 przedsiębiorstw). Krajowy rynek ubezpieczeń należności obserwuje te procesy i szybko

Wiadomości 0 Comments

W 2019 roku ruszy internetowy system weryfikacji leków

Od 2019 roku farmaceuta lub osoba, która wydaje pacjentowi lek, będzie musiała sprawdzić jego autentyczność w ogólnopolskiej bazie. To odpowiedź na coraz poważniejszy problem, którym jest fałszowanie leków i wprowadzanie ich do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź