Kto zabezpiecza dowody wypadku w pracy?
W niejednym miejscu pracy dochodzi do wypadków. Czasem zawini człowiek, innym razem maszyna. Prawo Pracy jasno określa obowiązki wszystkich zaangażowanych w sytuacji wystąpienia takiego incydentu.
Za wypadek w pracy uznaje się nieprzewidziane zdarzenie, którego wynikiem jest naruszenie zdrowia, uraz bądź śmierć poszkodowanego. Mamy tu na myśli incydent podczas:
– wykonywania przez podwładnego obowiązków opisanych w porozumieniu o pracę,
– zgłaszania się do dyspozycji pracodawcy i aktywności na jego rzecz, nawet bez polecenia,
– przemieszczania się na trasie pomiędzy adresem zameldowania podwładnego, a zakładem pracy.
Jeśli wypadek staje się faktem, pracodawca musi:
– zlikwidować stan zagrożenia kolejnym wypadkiem,
– przeprowadzić działania w ramach pierwszej pomocy potrzebującym,
– scharakteryzować przyczynę zaistniałej sytuacji,
– zaostrzyć działania mające na celu zabezpieczenie pracowników przed następnym tego rodzaju zdarzeniem.
W związku z koniecznością zachowania dowodów zdarzenia, właściciel zakładu powinien uchronić teren wypadku przed działaniem osób niepowołanych i uniemożliwić zmianę położenia poszczególnych maszyn.
Określenie przyczyny incydentu jest istotne, zarówno dla pokrzywdzonego w ramach jego odszkodowania i przedsiębiorcy w obszarze możliwości uzyskania zadośćuczynienia od agencji ubezpieczeniowej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Umyślny czy nieumyślny wypadek w pracy? Kto pokryje szkody?
Szkody powstałe podczas pracy z przewinienia poddanego, są obciążone zwrotem ze strony winnego. Jeśli pracobiorca odstąpił powinność z pełna świadomością, musi naprawić powstałe krzywdy w całości. W sytuacji faktycznej szkody
Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku
W 2012 roku do Kodeksu pracy zostały wpisane nowe zmiany dotyczące pracowników i pracodawców. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich. Od 1 stycznia 2012 roku wszedł w życie nowy termin, do
Kiedy można złożyć podanie o uchylenie mandatu?
Do obowiązków inspektora pracy należy badanie stosowania zasad opisanych w Kodeksie Pracy przez polskich przedsiębiorców. Gdy biznesmeni nie stosują się do rozporządzeń mogą otrzymać mandat karny za swoje przewinienia. Inspektor
Naruszenie praw pracownika przez pracodawcę
W przepisach prawa pracy znajduje się zbiór sytuacji, w których pracodawca może zostać ukarany za nieprzestrzeganie praw pracowniczych. Na pracodawcę lub osobę, która wykonuje jego obowiązki może zostać nałożona kara
Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia
Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego. Zasady wprowadzenia
Zadania Głównego Inspektoratu Pracy
Sprawozdania Głównego Inspektoratu Pracy mówią rzetelnie jakie normy nie są przestrzegane przez polskich biznesmenów wobec pracowników. W kraju przeprowadza się około 90 tysięcy kontroli u 70 tysięcy przedsiębiorstw rocznie. Niestety

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post