Elektroniczna faktura VAT – co musisz o niej wiedzieć?

Elektroniczna faktura VAT – co musisz o niej wiedzieć?

Faktura VAT w formie elektronicznej może być wystawiana już od 2005 r. Dziś z możliwości jej wystawienia korzysta zdecydowana większość przedsiębiorców. Faktura VAT w formie elektronicznej jest bowiem bardzo prosta w wystawieniu, jej wygląd oraz układ mogą być dowolnie spersonalizowane oraz może być wysłana do odbiorcy za pośrednictwem Internetu. Osoby, które chciałyby przejść z tradycyjnej faktury papierowej na e-fakturę, powinny jednak wiedzieć o niej kilka podstawowych rzeczy

Elektroniczna faktura VAT – kto może ją wystawić, a kto przyjąć?

Faktura VAT w formie elektronicznej może być wystawiana przez wszystkich przedsiębiorców będących płatnikami VAT. W praktyce oznacza to więc, że jeśli do tej pory wystawialiśmy faktury VAT w formie papierowej, możemy także przejść na ich elektroniczne odpowiedniki. W tym celu wystarczy Internet oraz dostęp do dobrego programu do e-faktur.

Istotne w przypadku e-faktur jest jednak to, że ich odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Zgoda ta może zostać wyrażona zarówno w sposób bezpośredni, np. na podstawie pisemnej zgody kontrahenta lub ustnego porozumienia, jak i w sposób dorozumiany, czyli w sytuacji, kiedy po otrzymaniu e-faktury jej odbiorca przyjął ją oraz opłacił. Najbezpieczniejszą formą zgody, która pozwoli nam uniknąć nieporozumień, jest jednak poproszenie klienta o zgodę, zanim w jego ręce trafi pierwsza elektroniczna faktura VAT.

Co powinna zawierać elektroniczna faktura VAT i jak być przechowywana?

Faktura VAT w formie elektronicznej powinna być wystawiona w dokumencie w formacie PDF. Po jej wystawieniu wystawca przesyła jeden egzemplarz swojemu klientowi celem opłacenia. Drugi egzemplarz jest natomiast przechowywany w programie, za pomocą którego faktura VAT została wystawiona. Faktura VAT nie musi być drukowana i można ją z powodzeniem przechowywać w formie elektronicznej. Faktury elektroniczne powinny być tak przechowywane, aby w każdej chwili przedsiębiorca miał do nich szybki i sprawny dostęp, co umożliwia program do wystawiania faktur online.

Faktura VAT elektroniczna powinna spełniać podobne wymogi co do układu oraz treści, jakie obowiązują dla tradycyjnej faktury w formie papierowej. E-faktura VAT musi być więc autentyczna, integralna oraz czytelna. Co to oznacza w praktyce? Zasada autentyczności faktury elektronicznej dotyczy braku wątpliwości, co do tożsamości wystawcy dokumentu, zasada integralności z kolei polega na zgodności podanych informacji w fakturze z rzeczywistością, natomiast zasada czytelności oznacza, że wystawiony przez nas dokument jest łatwy do odczytania przez odbiorcę oraz organy kontrolne.

Faktura VAT w formie elektronicznej – jak ją wystawić?

Do wystawiania e-faktur VAT służą specjalne programy, które znajdziemy w Internecie. Dobry program tego typu daje możliwość personalizacji wyglądu oraz układu dokumentu. Wystawiana przez nas faktura VAT w Afaktury.pl może być więc dopasowana kolorystycznie do wizerunku firmy, posiadać nasze logo oraz dodatkowe informacje, które chcielibyśmy za pośrednictwem faktury zakomunikować odbiorcy. Jego zaletą jest także bardzo prosta i intuicyjna obsługa, czytelny interfejs oraz dostępność licznych, przydatnych w każdej firmie funkcji. Co jednak najważniejsze, mamy możliwość przetestowana jego funkcjonalności, gdyż dostęp do podstawowych funkcji programu jest całkowicie bezpłatny.

Previous Jak łatwo pomóc potrzebującym przekazując 1% podatku
Next Ważą się losy zmian w Kodeksie pracy

Może to Ci się spodoba

Firma 1Comments

Jak dobrze napisać wniosek o dofinansowanie?

Podstawą wniosku o dofinansowanie jest biznesplan, który zawiera informacje na podstawie których prywatni inwestorzy,banki oraz instytucje przyznające dotacje oraz dofinansowania oceniają szansę przedsięwzięcia. Dobry biznesplan: Zachęci potencjalnych inwestorów oraz pokaże,

Jak rozmawiać z klientem przez telefon? – szkolenie z telefonicznej obsługi klienta

W dzisiejszych czasach, kiedy większość biznesów przeniosła się do świata online, kontakt z klientem przez telefon stał się niezwykle ważny. Dlatego też, jako przedsiębiorcy, musimy zadbać o jakość obsługi klienta

Już milion osób współpracuje z branżą sprzedaży bezpośredniej

Firmy z branży sprzedaży bezpośredniej od kilku lat bardzo dobrze radzą sobie na polskim rynku. W 2017 roku odnotowały blisko 5-proc. wzrost obrotów – do 3,3 mld zł, a liczba współpracujących

Zeszyty z nadrukiem firmowym, ale nie tylko. Gadżety reklamowe, na które warto postawić

Każda firma, niezależnie od branży, w której funkcjonuje, nie istniałby, gdyby nie odpowiednia promocja i reklama. Taką funkcją idealnie spełniają szeroko pojęte gadżety reklamowe. Pozwoli to na kształtowanie wizerunku firmy

Wypożyczalnia samochodów, czyli pomysł na dochodowy biznes

Wypożyczalnie samochodów systematycznie zyskują na popularności, co ma nierozerwalny związek ze wzrostem mobilności społeczeństwa. Jest to dość kosztowny pomysł na biznes, niemniej przy sprzyjających warunkach można liczyć na stosunkowo szybki

Polska trzeci rok z rzędu liderem eksportu stolarki okiennej w Unii

Łączna produkcja stolarki budowlanej w polskich zakładach wzrosła w 2017 roku o prawie 6 proc. i sięgnęła 23,4 mln sztuk. Natomiast w ciągu ostatnich czterech lat liczba okien i drzwi wyprodukowanych w polskich fabrykach zwiększyła się o 24

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź