Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?
Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają do wyboru szeroką gamę terminali tego rodzaju, w tym stacjonarne, mobilne i samoobsługowe. Które z nich sprawdzą się najlepiej w obsłudze transakcji bezgotówkowych?
Nowoczesne terminale płatnicze pozwalają na przyjmowanie płatności różnego rodzaju, między innymi z użyciem kart z paskiem magnetycznym, kart z chipem, kart zbliżeniowych czy też aplikacji płatniczych na smartfony. Podstawowe różnice pomiędzy dostępnymi obecnie na sprzedaż terminalami dotyczą głównie posiadanej przez nie funkcjonalności oraz wymaganej formy łączności. Na rynku znajdziemy pełną gamę terminali płatniczych, a najbardziej popularnie z nich to terminale stacjonarne, przenośne i samoobsługowe.
Terminal stacjonarny
To najbardziej popularny rodzaj terminala do zapłaty. Wymaga on stałego podłączenia do prądu, dlatego też najczęściej umieszczany jest przy kasie. Może mieć postać pojedynczego urządzenia lub urządzenia z PIN padem z kablem, by klienci łatwiej mogli potwierdzać transakcje. Doskonały zarówno w małych sklepach, jak i dużych marketach.
Terminal przenośny
Także tego rodzaju terminal płatniczy będzie dobrym wyborem. Urządzenia te nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ mają akumulator, ponadto łączą się przez sieć bezprzewodową. Razem z nimi można prowadzić transakcje poza stanowiskiem kasowym. Sprawdzają się między innymi w gastronomii, w firmach realizujących dostawy do klientów. Najczęściej mają wzmocnioną konstrukcję, ale jednocześnie są małe i lekkie.
Terminal samoobsługowy
Najczęściej używane są w urządzeniach samodzielnie obsługiwanych przez klientów, na przykład w parkometrach, automatach biletowych, maszynach vendingowych. Mogą być instalowane zarówno w budynkach, jak i na zewnątrz. Takie terminale nie są wobec tego wybierane do sklepów, chociaż można spotkać się z nimi w kasach samoobsługowych w niektórych marketach.
Może to Ci się spodoba
Firmy ubezpieczeniowe inwestują w start-upy
Już 2/3 światowych firm z branży ubezpieczeniowej inwestuje w start-upy, a wartość tych inwestycji sięgnęła w ubiegłym roku 3 mld dolarów. Młodymi, innowacyjnymi firmami chętnie interesują się duzi gracze, którzy chcą dogonić zmieniający
Nowe ulgi dla innowacyjnych firm w Krakowie i okolicznych gminach w 2022 roku.
Podstawą rozwoju jakiegokolwiek przedsiębiorstwa są jego zasoby. A najważniejszymi zasobami każdej firmy są jej pracownicy oraz innowacyjne produkty i usługi. Z początkiem roku 2022 zmieniły się w Polsce sposoby kalkulacji
Od lipca fiskus będzie kontrolować firmy przez Jednolity Plik Kontrolny
Po 1 lipca urzędy skarbowe będą przeprowadzać kontrole skarbowe elektronicznie, z wykorzystaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Zmiany te wymagają od firm dostosowania swoich systemów informatycznych, które od tego momentu będą musiały
Cyfryzacja firm w Polsce ciągle w fazie początkowej
Cyfryzacja polskich firm wymaga większej świadomości po stronie menadżerów i zarządów – uważa Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell EMC w Polsce. Dodaje, że potrzebna jest zmiana mentalna w podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem i wdrażania
Polskie firmy muszą zmieniać swój model działania na cyfrowy
Technologie cyfrowe stanowią podstawę strategii biznesowej dla 60 proc. firm na świecie. W Polsce tylko co czwarta planuje ich wdrożenie na szeroką skalę. Transformacja cyfrowa to kosztowny i długi proces, jednak dający
Powierzenie dodatkowych obowiązków pracownikowi
Pracodawcy, którzy z różnych względów zmuszeni są do poszerzania obowiązków pracownika o dodatkowe zadania często spotykają się z niechęcią ze strony załogi. Czasem padają sugestie, że zmiany w zakresie obowiązków
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post